A méregdrága, különlegesen igényesen kidolgozott, kis szériás motorokban utazó Norton is felült a Scrambler vonatra, leleplezték a Norton Atlas két változatát, a Rangert és a Nomadot.
A Nomad egy utcai használatra szánt változat, elöl 18-as kerékkel, míg a Ranger egy szintén utcai, de terepre alkalmasabb kivitel, hosszabb rugóutakkal és 19 collos első felnivel.
A blokk egy soros kéthengeres, mely lényegében az 1200-as V4-esüknek a fele. A 650 köbcentiből 84 lóerőt csaltak elő, a gyújtást pedig elékelték 270 fokkal. Az Atlas szárazon 178 kilót nyom.
Az árazás a Norton szintjén kimondottan barátinak számít, a Nomadért kb. 3,7 millió forintot, a Rangerért 4,4 milliót kérnek, de hogy ezt elérjék, le kellett mondani néhány apróságról. Ilyen a kanyar-ABS (sima, kikapcsolható van helyette), illetve az elektronika sem a mai csúcskategóriához tartozik, a kipörgésgátló nem használ IMU-t, illetve három állást ismer: utcait, off-roadot és a kikapcsolt állapotot.
A futómű távolról Öhlinsnek néz ki, de valójában a Norton saját márkájától, a Roadholdertől származik. Elöl minden paraméterében állítható, hátul viszont csak a rugóelőfeszítést lehet elcsavarni. A fékek viszont azok, amiknek elsőre is tűnnek, radiálisan rögzített négydugattyús Brembók.
A Norton 2000 darab Atlas eladását tervezi, a kérdés, hogy lesz-e 2000 olyan vevő, aki ennyi pénzért nem egy műszakilag fejlettebb Triumphot választ.