Pletyka: a KTM 790 Duke R változata 890-es lesz
A KTM nem szokta halogatni az R változatok bemutatását, sőt, 1290 Super Duke-ból nincs is más, csak R. A 690 Duke esetében is egyszerre leplezték le az alap és a minden jóval vastagon megpakolt kivitelt, ezért is okozott meglepetést, amikor a 790 Duke bemutatóján csak az alapváltozat volt ott, a hátsó rugóelőfeszítést leszámítva állítási lehetőséget nem kínáló futóművel.
Rossz nyelvek szerint azért nem lett belőle R változat, mert a 799 köbcentis blokkból ahhoz legalább 115 lóerőt illet volna előszedni - annyit pedig nem tudtak az Euro4 betartásával. Ezt a pletykát erősíti meg egy másik pletyka, miszerint a 790 Duke R változata 890 Duke R névre fog hallgatni, utalva arra, hogy az áhított legalább 115 lóerőt tényleg csak nagyobb köbcentivel tudják előcsalni az emissziós normák betartásával.
A másik kérdés, hogy mit tudhat a 790 Duke R változata, hiszen már az alapban is nagyjából minden benne van, amit ma egy utcai motor tudhat: kanyar ABS, IMU-vezérelt kipörgésgátló, üzemmódkapcsoló supermoto móddal, kétirányú gyorsváltó, csúszókuplung, rajtautomatika, tényleg minden. Az R a nagyobb teljesítmény mellett várhatóan minőségibb féket és futóművet kínál - minden paraméterében állítható WP futómű és Brembo fékrendszer - a főfékhenger minden bizonnyal radiális lesz, a nyergekről viszont nem tudni hogy M50-es vagy Stylema nyergek lesznek, az előbbi a valószínűbb, de az utóbbi az aktuális csúcsmodell a Brembónál.
Mivel az őszi kiállításokon nem láttuk a 890 Duke R-t, arra tippelünk, hogy legkorábban 2020-ban, már az Euro5-ös normára felkészítve dobják csak piacra.