Versenymotorokat ad szériában a Gasgas

2018.11.22. 11:52

A csődből visszahozott és hatalmas lendülettel új életre lehelt Gasgas hat új motort leplezett le az ősz folyamán. A sorban a legfontosabb újdonságuk az új Gasgas Enduro GP, mely lényegében a 2019-es gyári versenymotor megvásárolható változata: lényegében megegyezik azzal, amivel az idén Chilében megrendezett Six Days-en negyedik és ötödik helyet szerzett a francia Christophe Nambotin és a spanyol Jonathan Barragán.

Egyáltalán nem túlzás gyári versenymotorként tekinteni rá, két különböző gyújtástérkép közül választhat a motoros, az egyiket száraz, a másikat sáros pályára ajánlják. Ezen felül alap a Renthal kormány, a DLC-zett teleszkópszár, a villámgyors kerékcserét lehetővé tevő első keréktengely. Sor olyan apróságot találni a motoron, amelyek előnyei tényleg csak magas színvonalú versenyen számítanak, ilyenek az úszó féktárcsák, az extra merev Goldspeed felnik és a megerősített küllők és kerékagyak. De sorolhatnám napestig a műszaki érdekességeket, a Z-gyűrűs, könnyített láncot, a rövidebb második fokozatot, az anodizált alumínium hátsó lánckereket vagy az FMF kipufogót.

Szintén versenyzőknek szól a Gasgas Trial GP - megintcsak a szériaváltozata annak a motornak, amivel Jeroni Fajardo és Jaime Busto versenyeztek a világbajnokságon. 125, 250, 280 és 300 köbcentivel gyártják, és mindössze 800 darab készül belőle, és közös bennük, hogy szériában fullos versenygépként érkeznek. A TXT modellektől már olyan alapvető dolgokban is eltérnek, hogy más a főtengely csapágyazása, illetve az összeszerelés is teljesen steril körülmények között zajlik. Más a hengerfej, a kuplung kevlár lamellákat kapott, és a kuplungrugók előfeszítése is három pozícióban állítható. Ezen felül más a lengővilla, a láncvezetés, a fékrendszer, karbonból készül a légszűrőház, valamint csúcsminőségű futóművet tettek alá.

Triál vonalon másik újdonságuk a TXe, ami nem más, mint  a TXT triálmotorjuk elektromos változata, aminek a prototípusával két TrialE bajnokságot is nyertek. A TXe mindössze 68 kiló, vagyis elég ügyesen mozoghat, még ha a motor névleges teljesítménye csak 5 kW.

Ha már van elektromos triálmotorjuk, a túra-triál Contact ES mintájára elkészítették belőle eContact-ot, amelyet egyszerűbb futóművéről és a leszerelhető, jelképes ülésről ismerni fel.

Az utánpótlásnevelést soha nem lehet elég korán kezdeni, a gyerekeknek szól az új Gasgas Kids, mely rendelhető trial, enduró és supermoto kivitelben - ez egy apró elektromos motor, cserélhető akksival.

És végül: a Gasgas és a Torrot összebútorozásának az eredménye a Gasgas Pyrenees, ami egy pedelek, vagyis elektromos rásegítéses mountain bike.