Ígéretesen alakult a jerezi teszt a Ducati számára

2018.11.27. 12:55

Három márka és nyolc Superbike versenyző jelent meg a héten Jerezben, hogy elkezdjenek tesztelni a következő szezonra. Legjobban a Ducati eredményeire voltunk kíváncsiak, hiszen most kezdték el a munkát az új Panigale V4R-rel, de egyelőre Jonathan Rea volt a leggyorsabb a Kawasaki Ninja ZX-10R-rel.

A második legjobb időt a MotoGP-ből igazolt Alvaro Bautista futotta, vagyis a négyhengeres Panigale sem lassú, ráadásul ez volt az első közös edzésük, és ahogyan a spanyol versenyző fogalmazott, kell még egy kis idő az összeszokáshoz, illetve hozzátette, hogy a V4R nagyon hasonlóan viselkedik a GP-s versenymotorjához, csak gyengébb. Viszont így sem vérszegéyn - még az aragóni teszten a rivális csapatok arra panaszkodtak, hogy a Ducatik 10 km/h-val nagyobb tempóra képesek, mint a többiek.

Bautista szerint a kanyarsebességen még dolgoznia kell, de így is meg tudta három tizedre közelíteni Reát, ami nagyon ígéretes, hiszen Bautista először ment a Panigaléval, míg Rea már évek óta használja a motorját.

A Ducati másik gyári pilótája, Chaz Davies pár tizeddel maradt csak le csapattársától - igaz, neki most az alapbeállítások megtalálása volt a feladata, és bizonyos szempontból ő messzebbről indul a V4-essel való összeszokásban, hiszen az előző szezonokat kéthengeres motorral teljesítette.

Mivel az új Panigale rövidebb, eltérő beállításokat kell használni, mint eddig - a munka mennyiségét jól mutatja, hogy Davies úgy fogalmazott, hogy motorozás közben körülbelül 20 különböző dolog jutott eszébe, min kéne állítani. A féktávokon viszont nagyon jól érezte magát. Bevallása szerint most vannak a kezdetek kezdeténél, és már most ígéretes a V4R.

A Yamahánál Michael van der Mark a futóművön és a lengővillán dolgozott, valamint az elektronika beállításaira koncentrált a csapatával, de a törött kéztőcsontja egyelőre még hátráltatta a motorozásban.

A Yamaha másik gyári versenyzője, Alex Lowes úgy érezte, hogy végre kezd versenyképessé válni az YZF-R1M, fél másodpercet találtak a finombeállításokkal, és találtak egy olyan első villát, amivel kapásból jobban érezte magát a motoron, de továbbra is az elektronika és a kigyorsítások a legnagyobb problémájuk.

Lowes szerint ha hosszú íveket tud motorozni, akkor a kanyarsebesség is jó, de amint egy másik versenyzővel kell harcolni, ez elveszik. Ha valahogy sikerülne találni még egy kis tapadást, akkor ott lennének a mezőny elejében.

Míg a többiek keresgéltek, Rea a Kawasakival a továbbfejlesztésen dolgozott, az új blokk könnyebb belső alkatrészeket kapott, és ettől tüzesebb lett magas fordulaton. Csapattársa, Leon Haslam az elektronika személyreszabásával foglalkozott, és kezdetben egy egyszerűsített, a Brit Superbike-ban használt ECU-val ment, és annak a beállításait próbálták aztán átvinni a VB-s elektronikára. Haslam bevallotta, ha nem látja a köridőket, nem tudja megmondani, hogy sikerült-e gyorsan mennie. Szükségesnek látja a vezetési stílusának megváltoztatását, illetve dolgoznia kell a kigyorsításokon.

A teszt során rengetegen panaszkodtak a pálya állapotára, nagyon lassan száradt fel róla a víz, Rea azt mondta, hogy kénytelen volt öt körön keresztül össze-vissza menni, mert az ideális íveken tócsák voltak.

De ha fel is száradt a pálya, a felület rossz állapotban volt, az aszfalt töredezett volt több helyen - a pálya egyébként felújítás előtt áll, a mostani köridőkből ezért nem lehet jósolni, hogy mi lesz májusban vagy szeptemberben.

Pos Rider Bike Class Time Diff
1 Jonathan Rea Kawasaki ZX-10R SBK 1:39.657
2 Alvaro Bautista Ducati Panigale V4R SBK 1:39.979 0.322
3 Chaz Davies Ducati Panigale V4R SBK 1:40.202 0.545
4 Alex Lowes Yamaha YZF-R1M SBK 1:40.296 0.639
5 Leon Haslam Kawasaki ZX-10R SBK 1:40.390 0.733
6 Marco Melandri Yamaha YZF-R1M SBK 1:40.663 1.006
7 Michael van der Mark Yamaha YZF-R1M SBK 1:41.572 1.915
8 Sandro Cortese Yamaha YZF-R1M SBK 1:41.972 2.315
                 
1 Raffaele De Rosa MV Agusta F3 SSP 1:43.303
2 Hikari Okubo Kawasaki ZX-6R SSP 1:45.215 1.912
3 Lucas Mahias Kawasaki ZX-6R SSP 1:45.624 2.321
4 Ayrton Badovini Kawasaki ZX-6R SSP 1:47.820 4.517

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.