Elég drága lett a kilója a Rotobox szupermotójának

2018.11.30. 16:22

Nem annyira közismert, de ha motorsportról és versenycuccokról van szó, akkor a szlovének nagyon ott vannak. Most mindenki az Akrapovic-ra gondol, és teljesen jogos, de van rajtuk kívül más komolyan vehető, világszínvonalú versenykiegészítőket gyártó cég is - arrafelé valahogyan hatalmas hagyománya van a motorsportnak. A Rotobox például egy csúcsminőséget gyártó, de kevésbé ismert cég, elsősorban a karbon felnijeikről híresek - versenysportban utaznak, de szállítanak alkatrészt az Avintonnak is, illetve rendszeresen felbukkannak különböző custom projektekben is. Most viszont nem ezek miatt érdekesek, hanem a saját maguk építette szupermotó az, amiatt a szemöldök a tarkóra szalad.

A Splice nevű szupermotó az első önálló járművük, és a 8,5 millió forintos (plusz áfa) árból sejteni, hogy nem egy lakossági modellről van szó. A Yamaha Austria Racing Team segítségével épült motorból mindössze 11 darab készül, az alapot pedig a Yamaha WR250 és WR450 adja - a vételárat viszont csak akkor értjük meg, ha megnézzük, milyen jóságokkal szerelik őket.

A Rotobox karbon felnik alapnak tekinthetők, ha már a cég ezzel foglalkozik, a fék elemeit a Brembótol szerezték be, a 320 milliméteres T-Drive első tárcsába pedig GP4RR féknyereg mar. Az első villa egy Öhlins FG461, hátra pedig TTX Flow rugóstag került - mind a kettő alapvetően krosszosoknak gyártott cucc, amelyeket áthangoltak, hogy ideálisak legyenek szupermotózáshoz.

A motor hátulja felé közeledve feltűnő a Yamaha YZF-R6 lengővillája - ezt azért építették hozzá a WR450 vázhoz, hogy beférjen az 5,5 collos felni, amire felmegy a 190 mm széles Bridgestone slick - ez a kerékméret inkább ezres sportmotorokhoz illik, mint szupermotóhoz, nyugodtan tekinthetjük felesleges túlzásnak.

Az idomokat átdolgozták, 3D nyomtatóval gyártottak hozzá új első és hátsó sárvédőt, illetve került rá egy egyedik kipufogórendszer, ami a kerámiabevonat miatt szinte beleolvad a motor hátsó részébe.

Hasonló kerámiabevonat került az oldaldeknikre, beépítettek egy csúszókuplungot, illetve került rá egy egyedi ülés. A Rotobox Slice így mindössze 118,8 kiló teletankolt állapotban, ami nem rossz egy utcai motortól - mert ez bizony egy közúton is használható jármű.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.