Semmi extra, csak két csodálatos Ducati

2018.11.30. 09:25

Egy ideje odaadással figyelem Walt Siegl munkásságát. Ő volt az, aki David Yurmannal összefogva megépítette a forged carbon (ez az anyag neve, kovácsolt karbont jelent, a lényeg, hogy olyan szénszál alapú anyag, ami nagyon kemény, és nem feltétlenül lapformátumú) MV Agustát, most pedig két hasonlóan csodálatos járművet készített, melyeket csak SBK-nak nevezett el, ami a Superbike általános rövidítése is.

A két motor különböző blokk köré épült, a piros egy Ducati 1098 superbike V2-esét hordja, melyet a Bruce Meyers Performance tuningolt meg. A kék viszont egy érdekes öszvér, azt is Bruce Meyers rakta össze, és az alapja szintén egy 1098, de kétszelepes hengerfejet és léghűtéses hengert okosított össze.

Mindkét motort króm-molibdén ötvözetű acélcsövekből hegesztett térhálós vázba építették be, lebegő váznyúlványt/segédvázat terveztek hozzá, a lengővilla és az idomok egy része pedig megmaradtak a donor 1098-é.

Walt Siegl maga készítette szénszálból a többi idomot, a légszűrőházat, a szívócsöveket és a komplett hátsó részt. A kipufogórendszer sem egyezik a két változaton, a pirosra SC Project rendszert tettek, a kékre pedig Arrow-t.

A futómű Öhlins, az első villa FGR típusú, hátra TTX rugóstag került, a fék Brembo - 330 mm-es első tárcsák, radiális főfékhenger, Spiegler fékcsövek, tehát csupa minőségi termék. A felni OZ Racing, az abroncsok Dunlop Q4-es pályagumik, és az elektronika is ehhez illő: gyári Ducati ECU került bele kipörgésgátlóval, kétirányú gyorsváltóval és adatrögzítővel.

Határozottan jól néznek ki.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.