Az Arpilia RS 660 egy hónapja még csak tanulmány volt a a milánói EICMA-n, a napokban viszont már versenypályán tesztelték, és a szemtanúk szerint nagyon úgy nézett ki, mint egy kész jármű. Ennek ellenére a szériagyártást csak 2020-ra ígéri az olasz gyártó.
Bár az Apriliának van múltja a Yamaha 660-as egyhengeresével, a név itt ne tévesszen meg senkit, az RS 660 kéthengeres, a blokk ugyanis egy fél RSV4 motor, amelyről lecsapták a hátsó hengersort. A 660 köbcenti egyébként kérdéses, hogyan jön ki, ugyanis az 1100-as V4-es egészen pontosan 1078 köbcenti, tehát legalább a furatnak vagy a löketnek változnia kell, hogy kiadja a matek.
A teljesítmény várhatóan 100 lóerő körül lesz, vagyis a KTM 790 Duke-kal lesz pariban, miközben ez lehet a supertwin műfaj sztárja - a hasonló recept alapján épült, méregdrága Norton Superlight ugyan ütőképesebbnek ígérkezik, de az ára miatt más liga. Az RS 660 egyik nagy ínyencsége az RSV4-ből egy az egyben átpakolt elektronikai csomag lesz.
Ha hihetünk a pletykáknak, az RS 660 platformjára idővel egy naked és egy túraenduró is épülhet - erre elég jó esély van, a Piaggio csoport nagyon látványos modellfejlesztésbe kezdett az elmúlt években.