Létezik csapatós retró: Triumph Speed Twin

2018.12.05. 12:00

A Triumph megvárta, míg lecsengenek a nagy őszi kiállítások, és tegnap, Párizsban leplezték le a Speed Twin 1200-at. Ez lényegében a Bonneville T120 kevésbé autentikus változata, a nevet pedig egy 1937-es modellnél használták először, az volt az cég első, teljesítményre kihegyezett soros kéthengerese.

A blokk régi ismerős, ugyanaz a soros kéthengeres dolgozik benne, mint a Thruxtonban is, de átdolgozták, magnézium deklikkel és a kuplung módosításával 2,5 kilót faragtak rajta. Úgy hangolták, hogy 97 lóerőt (@6750) és 112 Nm-t (@4950) adjon le. Ehhez könnyebb főtengelyt és nagyobb kompressziójú hengerfejet használtak.

A váz új, bár alapjaiban a Thruxtontól származik, de minimálisan módosították, a Speed Twin összesen 10 kilóval könnyebb a Thruxtonnál (196 kiló szárazon) - ennél a típusnál a sportos viselkedés helyett a kényelemre és a könnyű kezelhetőségre került a hangsúly. A felnik 17-esek, és igen jó ízléssel Pirelli Rosso Corsa 3 gumit húztak rá, amik azért jelzik, hogy nem csak nézelődős gurulásra lesz alkalmas.

A vezetőt állítható kipörgésgátló, három állású üzemmódkapcsoló és csúszókuplung segíti. A futóművet a Kayaba szállítja, hátul kétoldali rugóstagokat találni, elöl egy 41 mm-es hagyományos villa veszi fel az utat. A lassításhoz 305-ös tárcsafék került az első kerékhez Brembo nyergekkel, míg hátul kétdugattyús Nissin segít megállni.

A Triumph szerint a Speed Twin a Monster 1200 ellenfele, a saját palettájukon belül pedig a Street Twin és a Thruxton közé lőtték be. És ha hihetünk a pletykáknak, ebből is lesz egy R változat, Öhlins futóművel, radiális fékkel, és ha minden igaz, dupla kerek lámpával.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.