A motorok vegán disznótorosa lett az eV-Twin

2018.12.11. 13:22

Veitis eV-twin a motorozás vegán csülökpörköltje (értsd: miért akar húst imitálni, ha pont az a lényeg, hogy nem eszik húst?), a V2-est formázó akkupakkal szerelt angol bobber. A motorhoz saját vázat terveztek, az akkumulátorokat a Panasonic-tól szerezték be, a szénkefe nélküli villanymotor 11 kW-os, vagyis A1-es jogosítvánnyal is vezethető lesz. A nyomatéka viszont durva: 89 Nm áll rendelkezésre.

A villanybobber ötlete a cégalapító Steve Smith fejéből vitorlázás közben pattant ki: a hajóján mindig volt egy 1953-as BSA Bantam, amivel a kikötőben mászkált, de nagyon macerásnak ítélte, hogy minden kihajózás előtt le kell engedni a benzint és rongyokba kellett tekernie, hogy ne folyhasson ki belőle az olaj.

Végül az elektromos járművekben látta meg a megoldást, úgyhogy vett egy bontott BSA vázat, és elkezdte megépíteni magának, a prototípusról pedig rendszeresen posztolt az Instagramon, amire sorban jöttek az érdeklődők. Ő pedig vette a BSA vázakat, gyártotta az alkatrészeket, és adta el őket - ebből nőtt ki végül a Veitis, amihez sikerült partnereket találnia.

Amit nem maguk gyártanak, azt minőségi beszállítóktól szerzik be, a kerékagyak például a Talontól, a futóművet a K-Tech-től, a műszereket pedig a Motogadgettől. Az összeszerelés pedig Angliában zajlik.

Az első évben ötven motort építettek és adtak el - saját bevallásuk szerint a vevőik között felülreprezentáltak a Tesla tulajdonosok. Az eV-Twin végsebessége 112 km/h, a hatótávolsága pedig 160 km. A gyártás 2019-ben indul.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.