Míg nem figyeltünk oda: feltámadt a Malaguti

2018.12.14. 11:51

A Malagutit 1930-ban alapították, először kerékpárokkal foglalkoztak, majd a második világháború után kezdtek kismotorokat gyártani, és egy időben a versenysportba is belekóstoltak: 2004-ben például Talmácsi Gábor volt a pilótájuk.

A Malaguti 2011-es csődje után megszűnt létezni, a márkanevet pedig az osztrák KSR Group vásárolta fel, és 2019-től hat modellel jelennek meg a piacon. A blokk az Apriliától származik, a 125-ös modellek öt változatban, 15 lóerős blokkal érkeznek: egy supermoto (XSM125), egy enduró (XTM125), egy naked (Monte 125) egy idomos sportmotor (RST125) és egy túraenduró (Dune 125) lesz.

Az egyenblokk vízhűtéses, injektoros egyhengeres, amelyet egyszerű acélcső-vázba csavaroznak be. A perifériák viszont jók, a túraendurót leszámítva mindegyik fordított teleszkópot kap, illetve odafigyeltek a stílushoz illő részletekre, például a túraenduró, az enduró és az SM küllős felniket kap, az endurón a koszt kidobó, terepmotorhoz illő féktárcsa található, és a lengővillát sem tudták le olcsó zártszelvénnyel.

Az öt 125-ös mellett egy 300-as robogót is bemutattak, ami jól felismerhető: egy átbrandingelt Aprilia SR Max 300. Tehát a 278 köbcentis Piaggio blokk 22 lóerőt és 23 Nm nyomatékot tud majd, tárcsafékek lassítják, és a 15 literes tankjával és pontos futóművével remek városi és elővárosi robogó.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.