Változó szelepvezérlést kaphat a Honda CBR1000RR

2019.01.10. 15:44

Úgy tűnik, hogy a Honda egy változó szelepvezérléses CBR-t tervez, legalábbis erre utal a legújabb szabadalmi rajzuk, amelyen egy változó szelepvezérléses soros négyhengeres látható. A Hondának nagy tapasztalata van a változó szelepvezérlésekben, gondoljunk csak a VFR800 sorozatra, és sportmotoroknál sem szokatlan a megoldás, a Suzuki GSX-R1000 is egy, a Hondáétól eltérő, de nagyon ötletes VVT technológiát használ.

A Honda új változó vezérlésénél még érdekesebb, hogy a szabadalmi rajzon a blokkot egy CBR1000RR-be rajzolták, bár ezekben az esetekben a körítés csak jelzés értékű. Ebből az utalásból viszont sejthető, hogyan tervezik a jövőben tartani a lépést a konkurensekkel, anélkül, hogy alapjaitól új motort rajzolnának - illetve egy VTEC CBR1000RR felbukkanása még jobban elodázná a régóta pletykált V4-es RFV1000 bemutatását.

Más vélemények szerint a változó szelepvezérlés nem azért szükséges a Fireblade számára, hogy felvegyék a versenyt a Panigale V4-gyel, hanem az Euro5 bevezetésére készülnek, tehát nem a több lóerő a cél, hanem az alacsonyabb fogyasztás.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.