Este nem segíthettek a szerelők a Dakar versenyzőinek

2019.01.11. 11:51

Az idei rövid Dakar első maratoni szakaszát teljesítette a mezőny, aminek a lényege, hogy a nap végén nem vehetik igénybe a csapat segítségét és alkatrésztartalékait, maguknak kell intézniük a karbantartásokat és a jármű felkészítését. A mezőny is kétfelé vált, a motorok és a quadok Arequipából Moquegua felé vették az irányt, az autók, a kamionok és az atv-k pedig Tacnába indultak.

A motorosoknak 106 kilométer összekötő, és rendkívül hosszú, 405 kilométeres speciált kellett teljesíteniük. Az első kétszáz kilométeren a folyóhomok gyilkolta a gépeket és a versenyzők idegeit, időnként köves folyómedreken kellett átvágniuk, az utolsó kilométerek pedig a sziklák közti nagy tempójú szlalomról szóltak. 

A nap legjobbja Ricky Brabec volt, aki Barreda kiesésével a Honda első számú pilótájává lépett elő, és bő hat percet adott a mezőnynek - ez volt egyébként életében a második szakaszgyőzelme, és elég volt ahhoz, hogy az összesítésben átvegye a vezetést. A tegnap még az élen álló Pablo Quintanilla nem találta meg a tempóját, és a 14. helyen futott be, amivel visszacsúszott az összesítés második helyére. 

Brabec verseny utáni nyilatkozatából kiderült, hogy nem ment minden simán: "Szükségem volt erre a győzelemre, mert tegnap sok időt veszítettem. Sajnos begyűjtöttem egy defektet, így gumit kell cserélnem csapattársammal, Nacho Conejóval, de szerencsére nem estem. Fizikailag 100%-os vagyok, és a motor is 100%-os állapotban van. Még azért át kell néznem, aztán mehetek aludni."

A negyedik szakasz második és harmadik helyét a KTM-ek szerezték meg, Matthias Walkner és Toby Price egy percen belül motorozva ügyesen gazdálkodtak a tempóval - a maratoni szakaszon általában azok járnak jól, akik biztonsági motorozást folytatnak, és nem vállalnak kockázatot, gondoljunk csak a 2015-ös bolondok házára, ahol az élről estek ki nagymenők, mert nem sikerült kellő biztonsági tartalékkal motorozniuk.

"Jó napom volt, a motor jól ment, és esés nélkül megúsztam. Volt egy ugrató, amit keményen landoltam, akkor úgy tűnt, hogy megsérült a bokám, de most úgy érzem, rendben van. Jó a hangulat a bivakban (ideiglenes szállás), itt van minden pilóta együtt, mint egy nagy közös csapat, és mindenki jól érzi magát. A mai napon sikerült ledolgoznom a hátrányomból, és holnap is ugyanezt szeretném tenni." - nyilatkozta Walkner.

Összesítésben tehát Brabec vezet, utána Quintanilla, Price és Sunderland, az ötödik Van Beveren, a hatodik Benavides a hetedik Walkner. A Honda csapatának a 2:19-es előnye lényegében semmi, egy apró hiba elég, és Pablo Quintanilla behozza a őket, miközben a KTM-es Price és Sunderland is ott van a nyomukban, és ne feledjük, mögöttük áll a mezőny legjobb csapata, nem véletlenül nyernek 17 éve zsinórban - ráadásul bevett stratégiájuk, hogy az első héten engedik érvényesülni a többi csapatot, tartalékolnak a második hétre, a kieső pilóta helyét azonnal átveszi a mögötte érkező, és valódi csapatként dolgozva felmorzsolják a konkurenseket.

Sam Sunderland az elmúlt öt évben háromszor kénytelen volt feladni a versenyt, és mindháromszor a negyedik szakasz tett be neki - 2017-ben, amikor utoljára túljutott a negyedik napon, meg is nyerte a versenyt.

A Yamahák idei felzárkózása alapos fejlesztőmunka eredménye, Van Beveren például elmondta, hogy főleg a futóművön és az ülésen módosítottak, így kevesebb erőbefektetéssel is gyorsabban tudnak menni.

Ne menjünk el a Sherco TVS csapat teljesítménye mellett sem, ugyanis tegnap bebizonyosodott, hogy jó lóra tettek, amikor bizalmat szavaztak a spanyol Xcountry- (2014) és enduróbajnok (E1, 2015) Lorenzo Santolinonak, és gyári motort tettek alá, hogy segítse a két fő versenyzőjüket, Michael és Adrien Metgét. Santolino tegnap mindkét tapasztalt rókánál jobban ment, és a 10. helyen ért célba, olyan nagyágyúk előtt, mint Quintanilla és Xavier de Soultrait. Santolino összesítésben most a 13. és ezzel idén ő a legjobb újonc. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.