Anatómiai rokonság lesz a Triumph Rocket III és a Ducati Panigale között
Már lehetett tudni, hogy a Triumph egy új Rocket III-on dolgozik, és most további részletek derültek ki. Például már biztosra vehetjük, hogy a régiből egyedül a három henger marad - a 2,3 literes, 145 lóerős blokk helyett egy új, 2500-as, legalább 160 lóerős rettenetet tesznek bele.
Az is biztos, hogy a Triumph belepakolja az összes ma ismert elektronikát, a kipörgésgátlótól kezdve a tempomaton, gyorsváltón és a kanyar-ABS-en át a motorfék-asszisztensig. A műszerfal színes TFT kijelző lesz, és beleteszik a Google Maps és GoPro támogatást is.
A váz is teljesen új lesz, mármint ami a vázból marad, ugyanis a Ducati Panigale-hoz hasonló lesz a kialakítása, vagyis minden elem a blokkhoz kapcsolódik, így nem lesz hagyományos értelemben vett váza. A fejrész a motor elejéhez kapcsolódik majd, a segédváz a hátsó részhez, és így tovább. Az első futómű egy masszív fordított villa lesz, a lassításról pedig hatalmas Brembo monoblok fékek fognak gondoskodni - a 330-as tárcsák és az M50 nyergek nem viccelnek.
A hajtás marad kardán, a lengővilla pedig egykarú lesz, és központi rugóstag vesz majd fel az utat a régi kétoldalra szerelt gátlói helyett. Ezekkel a megoldásokkal a Rocket határozottan sportos benyomást kelt, a lengőkarra szerelt hátsó sárvédő és rendszám pedig mutatja, hogy nem a Harley-kkal akarnak versenyezni, hanem a Ducati Diavellel.
Érdekesség, hogy a lábtartó pozíciója átszerelhető lesz, a tulajdonos eldöntheti, hogy előretolt, azaz cruiseres üléspozíciót szeretne, vagy normálisat. Ugyanígy opcionális lesz, hogy egy vagy kétüléses legyen, vagyis az utasülés eltávolítható.
Ha minden igaz, a típust még idén bemutatják, és jövőre el is indulhat a forgalmazása.