Van pár érdekesség a világbajnokságra szánt új BMW S 1000 RR-en

2019.02.01. 12:14

Bár a BMW S 1000 RR simán versenyben van a legjobb ezres sportmotor címért, a Superbike világbajnokságon csak a Stock1000-ben tudtak igazán eredményesek lenni vele, a top kategóriában az elmúlt években leginkább a top10-be kerülésért harcoltak. 2019-ben viszont az új modellel és új csapattal ugranak be a világbajnokságba: a Markus Reiterberger és Tom Sykes lesz a két versenyző, a hátteret pedig a Shaun Muir Racing biztosítja számukra - brit csapat, 2011-ben és 2015-ben megnyerték a British Superbike-ot, 2016-ban léptek a VB-re a Yamahával. A csapatnál viszont ebben a pillanatban a versenymotor sokkal érdekesebb.

VB-s motornál az Öhlins futómű nem meglepő, viszont valamiért a gyári Brembo fékeket a Nissin csúcs nyergeire cserélték - úgy tűnik, hogy a Nissin újra elkezdte megvetni a lábát a top kategóriában. Illetve az is elképzelhető, hogy a Nissin olcsóbban és rugalmasabban hajlandó kiszolgálni a Shaun Muir Racing igényeit, mint a Brembo.

A részletképeken további érdekességeket találni, Tom Skyes motorján például a bal kéznél látható egy extra fékkar, amivel a hüvelykujjával bele tud nyúlni a hátsó fékbe. Ez a megoldás nem új, nagyon sok versenyző használ kézhez felvezetett hátsó féket, és egyre nagyobb divat. Erre az a magyarázat, hogy jobbos kanyarokban, amikor az ívbelső láb kint spiccel a lábtartón, és a hátsó fék pedálja szinte a földet éri, nem lehetne hátsó fékkel korrigálni - olyankor hálás, ha a versenyző a kézzel rá tud festeni egy kicsit, ha a helyzet úgy kívánja.

A bal kormányvégen egyébként ismerős elemeket látni: alumínium házas kapcsolót és az első fék karjának az átvezetett állítókerekét - ha érdekel, hogy ezekre miért van szükség, itt írtam róluk hosszabban.

A szériaváltozathoz képest a másik feltűnően módosított részlet a lengővilla, mely alapformáját és méreteit tekintve megegyezik a gyárival, de a versenymotoron a lyukas részleteket kitöltötték, vélhetően azért, hogy a megemelt teljesítményhez megfelelően merev legyen. A Superbike kategóriában a lengővilla módosítása bevett dolog, az viszont a BMW-nél előrelépés, hogy az eddigieknél közelebb került egymáshoz az utcai modell és a versenymotor felépítése.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.