1100-as Africa Twin jöhet

2019.02.07. 12:38

Az Africa Twin nincs régóta a piacon, 2016-ben jelent meg, de már most jönnek a pletykák, hogy 2020-ra nagyobb blokkot kap - erre állítólag az Euro5 miatt lesz szükség. A most 998 köbcentis kéthengeres 1080 köbcentis lesz, ami egyrészt hoz további öt lóerőt, másrészt alacsonyabb fordulaton tudja majd mindezt, így csökkentve a zajemissziót.

2018-Honda-Africa-Twin-Adventure-Sports-11

A nagyobb blokkra a piac változása is magyarázat lehet, hiszen a 95 lóerős és 232 kilós motor 2016-ban még befért a 125 lóerős BMW R 1200 GS és a kisebb, 85 lovas F 800 GS közé, közvetlen ellenfele talán csak a KTM 1050 Adventure és a Suzuki V-Strom 1000 volt. Azóta viszont az európai gyártók továbbléptek, az 1250-es GS már 134 lóerős, az F 850 pedig teljesítményben beérte az Africa Twint, miközben könnyebb maradt.

És időközben megjelent a KTM 790 Advenutre (95 ló, de sokkal könnyebb), a 1050 helyett lett 1090 Adventure 125 lóerővel, a Triumph pedig frissítette a 800-as Tigert. Az Africa Twinnek tehát felfelé kell terjeszkednie, 1000 köbcenti fölé, de lehetőleg az 1200-as nagyágyúk alá.

Emellett szóba került, hogy a 18,8 literes tankot érdemes lenne 20 literre emelni - az Adventure Sports változat viszont megmaradna a 24,2 literes tankkal. Ugyanígy lenne még mit fejleszteni a felszereltség és az extrák terén, ilyen újítás lenne például a színes TFT műszerfal és a kulcsnélküli indítás.

A külsőben nem számítok nagy változásra, a 2016-os formaterv még mindig kellően frissnek hat, mélyen nem fognak beletúrni. És hogy igaz-e a pletyka? Az őszi kiállításokon majd kiderül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.