Európai stílusú streetfighter lett a Zero új modellje

2019.02.26. 11:32

A Zero leleplezte a legújabb modelljét, az SR/F-et, amely egy sportos naked bike - részleteiben hol Ducati, hol MV Agusta. Az amerikai gyártónak egyértelműen az vele a célja, hogy meggyőzzék az elektromos motorokra immunis közönséget.

A Zero SR/F hatótávolsága 320 kilométer, és az akkupakk akár egy óra alatt 95%-os szintre felrántható. A motor teljesítménye 110 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 190 Nm, miközben a tömege mindössze 226 kiló. Ezek közül a nyomaték, ami meglepő, ráadásul a villanymotornak köszönhetően állandóan jelen van, nem fordulatszámfüggő. A tömeg az eddigi, hasonló képességű villanyos motorokhoz képest számít jónak, míg a teljesítmény így leírva ha nem is elképesztő, de egy naked motornak egészen biztosan elég.

Az SR/F műszakilag teljesen friss, a Zero a saját fejlesztésű új ZF75-10 villanymotorját építette be, az akkumulátor pedig egy 14,4 kWh-s csomag - érdekesség, hogy miközben a motor ereje és hatótávja lényegében duplázódott a korábbi DSR-hez képest, a töltési idő feleződött. A hajtáslánc részei léghűtést kaptak.

Ezen felül újdonság, hogy már a Zero is büszkélkedhet vezetésbiztonsági rendszerekkel, ugyanis megkapta a Bosch MSC-t - azt az IMU köré épített komplett csomagot, amelyet a legtöbb modern motor is használ. Így az SR/F-be is került kanyar-ABS és kipörgésgátló, melyek érzékenységét a motorhoz tartozó appal lehet hangolni.

A féknyergeket a spanyol J.Juan szállítja, - ezek és 320-as tárcsák biztosan megfogják a motort. Az akkumulátor és a motor köré térhálós vázat építettek - az akkupakk egyébként teherviselő elemként van benne, vagyis hozzátesz a váz merevségéhez.

Az SR/F forgalmazása idén indul, két változat lesz: a prémium kivitelhez 6 kW-os gyorstöltő, szélvédő és fűthető markolatok járnak, míg az alapváltozatot 3 kW-os töltővel szállítják - az előbbinek körülbelül 7,3 az utóbbinak pedig nagyságrendileg 6,6 millió forint a várható ára.