Nemsokára jönnek a karbon hajtórudak

2019.02.27. 09:08

A Superbike világbajnokság hétvégi nyitófutama kapcsán felmerült, hogy a Ducati azért tudott ennyire jól szerepelni, mert a fordulatszám-limitet meghatározó szabály nekik kedvez - és valóban elképesztő, hogy az ezres négyhengeresük 16 500-at forog.

Ahhoz, hogy ilyen fordulatszámra képesek legyenek, elengedhetetlen az erős és könnyű hajtórúd, amely a Panigale R-ben titánból készült. Ezzel egyébként nincsenek egyedül a mezőnyben, a Kawasaki Ninja ZX-10RR szintén titán hajtórudakat használ, mégpedig a Pankl jóvoltából.

A legfrissebb hírek szerint viszont már nem kell sokat várni, hogy a titánnál erősebb és könnyebb anyagból építsenek hajtórudat: szénszálból.

A szénszálas hajtórúd nem új gondolat, kísérleteztek vele már korábban is, de az első próbák nem hozták a várt eredményt. A legfőbb probléma, hogy a hőterhelés betesz a kompozit anyagoknak, ami általában hajtórúdszakadáshoz vezetett.

Az AWA Composites nevű cég viszont jelentős áttöréseket ért el, sikerült olyan szénszálas hajtórudat gyártaniuk, amely bevallásuk szerint bírja a strapát, a tömege pedig fele, mintha alumíniumból készült volna. Első körben top fuel dragsterekben szeretnék bevetni, ami jelzi,hogy a motoriparban első sorban a MotoGP csapatok a célközönségük.

Az AWA Composites közleménye szerint még idén megkezdődhet a karbon hajtórudak gyártása - aztán már csak idő kérdése, mikor szivárog le a hétköznapi járművekbe.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.