Erik Buell soha, de tényleg, SOHA nem adja fel

2019.03.05. 14:55

Erik Buell egy zseni, bátran meg meri kérdőjelezni a konvencionális megoldásokat, és valamilyen logika mentén valami mást kitalálni. A célja a minél kompaktabb motor volt, a funkciók összevonása. Ő találta ki először, hogy a kipufogót tegyük a blokk alá, vagy hogy ne két féktárcsa legyen, hanem egy baromi nagy átmérőjű - ebből lett a peremtárcsa. Aztán kitalálta, hogy a váz legyen az üzemanyagtartály és a lengővilla az olajtartály, csak hogy ne legyen kihasználatlan üreg. És valahogyan mindig csődbe ment.

Legutóbb az indiai Hero pénzén fejlesztette az EBR márkanév alatt a Rotax blokkos sport és naked motorjait, de végül kerekedőhálózat és érdeklődés híján le kellett húznia a redőnyt. A csődből viszont szokás szerint rekordsebességgel talpra állt, és a Formula E illetve a Formula-1 környékéről ismerős Frederic Vasseur-ral és Francois Terny-vel összefogva elindították az elektromos motormárkájukat, a már a nevében is büntetős szóviccet tartalmazó Fuell-t.

Egyelőre két modellről mutattak képeket, az egyik a Fuell Flow, amely egy két teljesítményszinttel kapható motorkerékpár - létezik belőle 11 kW-os, amely az A1-es jogosítványhoz passzol, és egy erősebb, 35 kW-os, amely A2-es jogosítvánnyal vezethető. A kettő között csak teljesítményben van különbség, egyébként ugyanúgy egy kerékagymotor hajtja őket, és a tank helyén egy 50 literes tárolóüreg található. A hatótávolsága állítólag 200 kilométer, városi körülmények között.

A másik modelljük, a Fuell Fluid egy e-bike, amely egy töltéssel szintén 200 kilométert képes megtenni, de legfeljebb 30 illetve 45 km/h a végsebessége, kiviteltől függően. A Fluid forgalmazása még idén elindul, a Flow-ra viszont 2021-ig várni kell.

Egyelőre nincs hír, hogy Európába is szeretne-e hozni belőle.