Modellcsalád lesz az Aprilia RS660-ból

2019.03.06. 13:10

Az olasz Motociclismónak adott interjút az Aprilia termékmenedzsere, Diego Arioli, amiből érdekes dolgok derültek ki az Aprilia RS660 tanulmányról, amely már biztosan gyártásba fog jutni . A céljuk az volt, hogy az ezreseknél kisebb, de a sportosnak kinéző, de valódi sportolásra nem igazán alkamas 600-asok és 650-esek közé lőjenek úgy, hogy köbcentiben az előbbi, vezethetőségben és lehetőségekben az utóbbit célozzák.

A tervezés kezdetén az egykori RS250 lebegett a szemük előtt, amikor belevágtak a tervezésbe. Az RS250 egy könnyű, erős, kezes és csodálatosan szép sportmotor volt, viszont a kétütemű technikát azonnal kizárták, és jobb híján az aktuális RSV4-ből indultak ki.

Az RS660 nem lesz kényelmetlen, inkább lazán sportos, legalábbis ami az üléspozíciót illeti. Egy olyan utcai motoron dolgoznak, amivel pályára is oda lehet állni. A kész motor nem ugyanaz lesz, mint amit az EICMA-n láttunk, de hogy mit dobnak ki és mit tartanak meg belőle, azt még nem árulta el.

A vázat komolyan vették, nem akarták letudni egyszerű acél hídvázzal, karcsú és könnyű aluvázat akarnak, hogy kompakt és könnyű legyen a motor, a még a lengővillát is meghajlították, hogy a kipufogó kellően oda tudjon simulni. Bár elsőre pazarlónak tűnhet egy ennyire igényes közepes sportmotor, azt elárulták, hogy már most platformban gondolkoznak, ugyanezekre az alapokra több típust is felhúznak - egy naked és egy túraenduró például elég valószínűnek tűnik, az sem kizárt, hogy az utóbbi kedvéért még a Touareg nevet is leporolják.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.