Álomcsapatot rántott össze a Norton a Man TT-re

2019.03.20. 16:29

A Norton már nagyon szeretne nyerni a Man TT-n, ezért az idei évre összeraktak egy álomcsapatot. Egyszer visszatér John McGuinness, aki eddig 23 alkalommal nyert versenyt a szigeten, úgy tűnik, felépült 2017-es balesetéből. Mellé leszerződtették Davey Toddot,  aki viszonylag friss versenyző a TT-n, de már most a legígéretesebb tehetségnek tartják. A harmadik indulójuk pedig az a Peter Hickman lesz, aki tavaly abszolút körrekordot (217,989 km/h-s átlag) állított be a Senior TT futamon a Smiths BMW-vel.

norton1

Hickman és Todd a frissen bemutatott Superlighttal a Lightweight kategóriában (650 köbcenti, két henger) állnak rajthoz. Hickman az ezres osztályban továbbra is a Smiths Racingnél marad. A TT-n teljesen bevett dolog, hogy egy versenyző más-más csapattal indul a különböző kategóriákban, Michael Dunlop például tavaly az ezresek között a TAS Racing által üzemeltetett BMW-vel ment, míg a hatszázasok mezőnyében a saját csapatának a CBR600RR-jével.

"Sikerült tökéletes kezekbe adni a Lightweight osztályba szánt gépeinket, és McGuinness pedig Superbike-ban potenciális nyertes" - nyilatkozta a Norton vezérigazgatója, Stuart Garner. McGuinness a 650-esek között is indul, mégpedig a Nortonnal, így három gyári pilótával állnak rajthoz a Lightweight TT-n. "Nem állhatsz úgy oda egy futamra egy teljesen új motorral, hogy miénk lesz az első, a második és a harmadik hely is, de azért akarunk három emberes csapatot, mert tényleg szeretjük a 650-es kategóriát és hiszünk benne. Ez hasonlít leginkább a régi, kétütemű 250-es műfajra." - tette hozzá Garner.

"A legnagyobb kihívás a motor" - mondta a Norton főmérnöke Simon Skinner" - a saját blokkunkat használjuk mind a Superbike-ban, mind a Lightweight-ben, de nem tudjuk úgy tesztelni és beállítani őket a TT-re, ha közben nincs éppen Man TT". Skinner ezzel arra utalt, hogy a Man-szigeten annyira speciálisak a körülmények, hogy a helyszíni tapasztalatokat egyszerűen nem lehet máshonnan pótolni.

Josh Brookes 2018-ban a Norton V4 Superbike-kal
Josh Brookes 2018-ban a Norton V4 Superbike-kal

Peter Hickman 2017-ben egy dobogós helyezéssel megvillantotta, hogy a 650-esek mezőnyében is ütőképes versenyző, aztán 2018-ban a motorja meghibásodása miatt esett ki, de előtte simán dobogós helyen ment. Bár még nem próbálta a motort, azt elmondta, hogy mivel a 650-es váza lényegében megegyezik a V4-es Superbike-kal, és azzal Brookes 212 km/h-s átlagot tudott menni tavaly, úgy gondolja, hogy a motorban benne van a győzelem lehetősége. Azt már nézte, hogy a 187 centis magasságával még elég jól elfér rajta, jól el tud bújni az idomok mögé, márpedig neki a kis kategóriákban éppen ez szokott problémát jelenteni.

McGuinness számára ez lesz az első verseny a 2017-es, borzalmas Northwest 200-as balesete óta, és igazán a 650-es verseny miatt izgatott - élete első győzelmét ebben a kategóriában szerezte, igaz, akkor még kétütemű 250-esekkel mentek.

Toddot a legígéretesebb tehetségnek tekintik, miután ő tartja a Northwest 200 legjobb újonc körrekordját, és a második leggyorsabb újonc a Man TT történelmében (a rekordot Hickman tartja). 2015-ig a brit enduro és szupermoto bajnokságban ment, tavaly a Senior TT-n 9. helyen végzett, Superstock-ban pedig a 10. lett, míg a Superbike-ok között a 16. leggyorsabb volt egy GSX-R1000-rel, a hatszázasok között pedig két 12. helyet hozott egy CBR600RR-rel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.