Spéci váltót kap a 165 kilós és 225 lóerős Aprilia

2019.03.25. 10:32

Az Aprilia RSV4 1100 nemzetközi bemutatóján leplezték le az ultrabutál csúcsváltozatot, a mindössze tíz darabban készülő RSV4 X-et.

Az RSV4 X egy kizárólag pályahasználatra készített 225 lóerős, 165 kilós szörny, ilyen számokat néhány éve még csak a MotoGP versenygépei tudtak. És nem véletlenül jövök most  GP-vel, nem a Superbike-kal, mert néhány megoldásában ez a prototípus kategóriához áll közelebb, például a váltó kiosztása sem a szokásos 1-N-2-3-4-5-6, hanem N-1-2-3-4-5-6. Ennek a lényege, hogy az egyesből kettesbe váltásnál kisebb eséllyel kapcsol lyukat az ember - az Aprilia a GP-ben és a Superbike-ban is ilyet használ (illetve valószínű, hogy Lorenzo Hondájában is ilyen kiosztású a váltó).

Emellett komplett titán Akrapovic kipufogó van alatta, Brembo GP-4 MS első féknyergeket kapott és Pirelli slick gumikon fut.A széria RSV4 csúcsváltozat 217 lóerejéhez képest a többletet olyan apróságokkal érték el, mint például létező legnagyobb légáteresztésű légszűrő - pontosan ilyet használnak amúgy a GP versenymotorjukban is.

Az RSV4 X-ből mindössze 10 darab készül, egyenként 12,6 millió forintért.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.