Miután a Honda kidobta, a Ten Kate Yamahával tér vissza

2019.04.03. 13:06

A Ten Kate Racing idén kellemetlen helyzetbe került: a Honda nem sokkal a Superbike világbajnokság szezonkezdete előtt jelentette be, hogy szakít a Ten Kate-tel, és helyettük az Althea Racinget és a Moriwaki Engineeringgel szerződik le - mindezt úgy, hogy a Ten Kate-nél már fejlesztették a 2019-es motort és aláírtak a versenyzőikkel is.

2019-Yamaha-YZF-R1-GYTR-14

Bár a világ egyik legnevesebb versenycsapata, soha nem tudtak gyári csapattá válni, pedig egy időben ők képviselték a Hondát a VB-n. A versenycsapatuk emiatt csődbe is ment, de úgy tűnik, sikerült talpra állniuk, és még idén visszatérhetnek a Superbike VB-re - várhatóan Imolában vagy Jerezben már ott lehetnek egy Yamaha YZF-R1-gyel és Loris Bazzal.

A Yamahára való átállás egyébként drámai váltás, elvégre a csapat egy Honda márkakereskedésből nőtte ki magát, és több világbajnoki futamot nyertek Supersport és Superbike kategóriában - végig Hondával. A Yamaha viszont mintha tárt karokkal várta volna a hollandokat, és az európai központ hasonló támogatást ajánlott fel nekik, mint a Crescentnek és a GRT-nek, de végül a Ten Kate végül úgy döntött, hogy saját maguk fogják a blokkot fejleszteni, remélve, hogy az év végére versenyképessé válnak.

A céljuk, hogy a lehető legtöbbször dobogóra állhassanak, a győzelemre viszont nem látnak már reális esélyt. Amikor megkérdezték a tulajdonos Ronald Ten Kate-et, hogy érez-e elégtételt, amikor látja, hogy a Honda az Althea-val és a Moriwakival is csak küszködik, annyit mondott, hogy a Honda szerepelhet jól vagy rosszul, őt egyik sem érinti. Viszont az legalább kiderült, hogy a HRC-nek nem volt semmi tuti megoldása, amit visszatartottak volna.