Szabályokkal csökkentik a Ducati előnyét a Superbike világbajnokságon

2019.04.11. 12:37

Miután Alvaro Bautista az új Ducati Panigale V4R-rel a Superbike világbajnokság első három fordulójának mind a hat versenyét toronymagasan behúzta, a szervezők a szabálykönyv adta lehetőségeket kihasználva módosítottak a különböző márkák számára előírt fordulatszám limiten - erre három futamonként van lehetőségük, az intézkedés célja pedig, hogy kiegyenlítsék az erőviszonyokat.

Ducati-Panigale-V4-R-143

A szezont erősen kezdő Ducati V4 R maximális fordulatából tehát elvettek 250/percet, míg az eddig folyamatosan küszködő Hondáét felemelték 500-zal. A Ducati előnyét továbbá azzal csökkentik, hogy innentől nem vezethetnek be olyan új alkatrészeket, amelyek a teljesítményen javíthatnak, tehát a hengerfejen, a levegőrendszeren és a kipufogón nem módosíthatnak, a V4R-nek abban az állapotában kell versenyeznie, ahogyan elkezdte a szezont. Ugyanez vonatkozik a Kawasakira is, amivel Jonathan Rea minden versenyen a második helyen végzett. A többi gyártó, a Honda, a Yamaha és a BMW viszont a szezon során egy ponton frissítheti a technikát - ugyanez vonatkozik az MV Agustára, az Apriliára és a Suzukira, ha belépnének a versenybe.

A Ducati túlzott előnyének a csökkentését jó iránynak tartom, de a mostani fordulatszám-csökkentés nem fogja érdemben visszavetni a Ducati diadalmenetét, Bautista dominanciája nem kizárólag a Panigale V4 R kiugró teljesítményéről szól, hanem a pilóta és a versenymotor kiváló összhangjáról.

A Hondának viszont úgy kellett ez a plusz 500/perces fordulatszám, mint egy falat kenyér, ha a Moriwaki Engineering ennek köszönhetően talál még pár lóerőt a blokkban, esélyük lehet felzárkózni legalább az első tízbe.

Az alábbi táblázatba összeszedtük márkánként és típusonként a régi és az új fordulatszámlimiteket.

Motor Új  Régi
Aprilia RSV4 RF 14,700 14,700
BMW S1000RR 14,900 14,900
Ducati Panigale R 12,400 12,400
Ducati Panigale V4R 16,100 16,350
Honda CBR1000RR 15,050 14,550
Kawasaki ZX-10RR 14,600 14,600
MV Agusta F4 RR 14,950 14,950
Suzuki GSX-R1000RR 14,900 14,900
Yamaha YZF-R1 14,700 14,700

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.