2019.04.26. 13:07

Kedves Nepperűző!

A minap Andrásnak adott tanácsodat olvastam, és felmerült bennem egy kérdés a "nem pedig egy grizli a Sziklás-hegységből" mondatoddal kapcsolatban.

Eddig régi, szoci és nem szoci motorokat hajtottam, de megérett bennem az elhatározás, hogy elég volt a bütykölésből, minden régi vas megy a háztól! És veszek magamnak valami modernebb, kevésbé munkás mocit. A keretem 800-1 millió forint lenne. Én is nézegettem ezeket a közepes japán nakedeket. Viszont, sajnos a testalkatom alapján én vagy az említett grizli, 190 cm és 120 kiló. Mit javasolsz milyen motorok felé kacsingassak, h ne úgy nézzek ki, mint majom a köszörűkönövön?

Pl. a Moto Guzzi Breva tetszene, de nem tudom, h milyen konstrukció. Neten olvasok róla ezt is, azt is.

Egyébként korlátlan jogsim van, és a kényelmes krúzolást többre értékelem a száguldásnál.

Esetleg menjek el egy kereskedésbe, "próbáljak fel" több gépet, és ne téged fárasszalak a hülyeségeimmel? :)

Köszi szépen a válaszd, üdv:

Tomi

Kedves Tomi!

Nem aranyszabály, de alapvetően jó kiindulási pont, hogy nagy emberek általában túraendurón és cruiseren férnek el tisztességesen. A másik kapaszkodó, hogy a japán motorokat általában japán méretű embereknek tervezik, az olaszok az olasz embernek építenek motort, stb... ezért van, hogy a BMW-ken jól elférnek a nagydarab teutonok, a Harley-nál pedig alap, hogy a dagadt amerikai is jól érezze magát rajta, és a KTM is gondol a hegyekben lakó jetikre - elég sok motorjuk van/volt, ami egy bizonyos magasság alatt használhatatlan. Ebből egyébként nem következik az, hogy nincs olyan japán naked, amin ne férnél el, ez csak amolyan általánosítás.

Grizzly Baer im Yellowstone Nationalpark

Kacsintgatási iránynak tehát a túraendurókat, a cruisereket és az európai motorokat javaslom, illetve ezek különböző metszeteit.

A Moto Guzzik nem feltétlenül adják ki magas embernek, ott az oldalra kiálló hengerek miatt szűk a hely, nekem például emiatt járt pórul a Dainese esőruhám.

Üdv: Nepperűző