A veteránozás még mindig jó biznisznek tűnik

2019.04.30. 13:24

Repkedtek a milliók a Bonhams tavaszi árverésén, a legnagyobbat az 1925-ös, 981 köbcentis Coventry-Eagle Flying-8 futotta a ritka felülszelepelt V2-esével. 36-43 millió forint közé becsülték előzetesen az árát, de végül majdnem a duplájáért kelt el, 69 milliót fizetett érte az új tulajdonos.

bonh 1925 Coventry-Eagle 981cc Flying-8

A Conventry-Eagle a viktoriánus korszakban kezdte a motorgyártást, aztán a 20 években a járműveik gyorsaságával szereztek hírnevet. A Flying-8 sem volt kivétel, a korszak egyik leggyorsabb motorjának tartották. Mivel kevésbé ismert típus, sokakat meglepett, hogy ilyen nagy volt iránta az érdeklődés, még az aukció csúcsának tekintett Brough Superior SS100 Alpine Grand Sports-nál is drágábban ment el, pedig az Alpine Grand Sports ugyanannak a korszaknak nem az egyik, hanem A leggyorsabb motorja volt - de azt sem gombokért kótyavetyélték el, hanem 65 millió forintért cserélt gazdát.

Bud-Ekins-Triumph

Szintén várakozáson felül teljesített Bud Ekins motorja, amely szerepelt a Nagy szökésben aztán pedig megnyerte a kategóriáját a Six Days-en. A 649 köbcentis, 1962-es Triumph TR6SS Trophy alapból is ritka motor, a konkrét példányt pedig mind a restaurálásmentes állapota, mind a története különlegessé teszi. Előzetesen 7-11 millió köré becsülték az értékét, végül 31 millióért ment el.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.