A visszapillantó fog leszorítóerőt termelni a következő Honda CBR1000RR-en

2019.05.03. 10:08

Miután motorerőből és elektronikákból már több is van, mint amennyi elég, a motorgyártók legújabb fejlesztési iránya az aerodinamika lett - mint sok más minden, ez is a versenysportból ered, és az elmúlt években elkezdett leszivárogni az utcai motorokba - már amennyire utcainak lehet tekinteni a Kawasaki H2R-t, a Panigale V4 R-t és az Aprilia RSV4 1100-at. Friss szabadalmi rajzok szerint a Honda is beáll a sorba, és várhatóan a következő CBR1000RR-en már lesznek aerodinamikai elemek.

hond1

A Honda viszont nem lenne Honda, ha nem a rá jellemző megfontoltsággal látna neki a feladatnak: utcai motorokon úgyis vannak kiálló dolgok, mint például a visszapillantók, minek tegyünk rá további kiálló bizbaszokat? Ennek megfelelően elkezdték kidolgozni a leszorítóerőt termelő visszapillantót.

Ez most úgy hangzik, mintha valami kényszeredett árpilisi kreténség lenne, de tényleg erről van szó. A tükör profilja így egy fordított szárny, tehát az alsó és felső felület között nyomáskülönbség alakul ki, aminek eredménye a leszorítóerő (megfordítva pedig felhajtóerőt termelne).

Bár az ötletben van ráció, elég zavarosnak tűnik, hiszen egy ezres sportmotornak jellemzően versenypályán kell az extra leszorítóerő, ott pedig a visszapillantót le szokták szerelni - ha a világbajnokságra mennek, ott eleve nincsenek tükrök, tehát ezt a fejlesztést ott nem fogják tudni kamatoztatni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.