Modernizálták minden idők legszebb BMW-jét

2019.05.09. 15:42

A BMW R7 soha nem került gyártásba, de azóta is hivatkozási alap, ugyanis az 1934-es, art deco tanulmánymotor - tervezője Alfred Böning - egy igazi technológiai erődemonstráció volt. Préselt acélból készült zárt váza és korszakalkotó teleszkópvillája műszaki csodának számított a maga idejében, miközben a forma is művészi lett, kanyargó ívekkel és váltakozó felületekkel. A szériagyártásnák éppen a bonyolultsága tett be, bizonyos megoldásai viszont az R17-en és az R5-ön éltek tovább. A tanulmányt aztán 2005-ben újra megtalálták, és nekiláttak a teljes restaurálásának, amivel aztán 2007-re lettek kész, és aztán körbeturnézták vele a fél világot.

Most pedig egy floridai motorépítő műhely, az NMoto bejelentette, hogy elkészítik a saját rajongói R7 replikájukat, a Nostalgiat, ami már rendelhető is, potom 11 millió forintért.

Az NMoto Nostalgia modern alapokra épül, egészen pontosan az R nineT technikáját használják, tehát a teljesítménye és megbízhatósága egy mai motoré, miközben az összhatás hitelesen hozza az eredeti R7-et. A váz alumíniumból készül, a tank 12 literes, a vezetékeket pedig elrejtették.

Az indítás kulcs nélküli, a kormányzár kapcsolóját és a műszereket beépítették a fényszóró házába, az airboxot kidobták és pár direktszűrővel helyettesítik, valamint a 2-2 rendszerű fishtail kipufogó is egyedileg készül a típusra.

Az NMoto Nostalgia élőben a Villa Erba Concorso di Motocicletta-n Olaszországban, a Wheels and Waves-en Franciaországban és Németországban a BMW Motorrad Days-en lesz megtekinthető.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.