A készülő kínai Harley valójában Benelli lesz

2019.06.28. 11:09

Nemrég írtuk, hogy a Harley-Davidson bejelentette, hogy nyitnak a távol-keleti piac felé, és 500 köbcenti alatti modellel állnak elő. Partnernek a Qianjiang Motorcycle Company-t találták meg, amit a mi éghajlatunkon úgy ismerhetünk, mint a Benelli anyacégét.

Harley-Davidson-XR250-concept-01

A Harley által tervezett 338 köbcentis modell jó eséllyel már létező Benellikkel épül majd közös platformra - ez egyrészt jót tesz a gyártási költségeknek, illetve így nem csak pénzt, hanem időt is spórolnak, és a korábban tervezettnél hamarabb indulhat a forgalmazás.

A korábban kiadott cgi tervet nézve nem is nagyon kell hunyorogni, hogy meglássuk benne a Benelli 302S vázát, motorját, futóművét, lengővilláját és kerekeit. Már csak egy kérdés marad: hogyan jön ki a 338 köbcenti, ha Benelli alkatrészekkel dolgoznak?

Ez sem akkora rejtély, csak egy kis alkatrészlegózás és némi matek kell a megfejtéshez: ha a Benelli TRK502 furatát vesszük, ami 69 mm, és a Benelli Tornado 302 főtengelyét használjuk hozzá, amivel a löket 45,2 m, akkor kijön, hogy a lökettérfogat 338 köbcenti lesz.

Mivel innentől kezdve csak egy faridomot és egy tankot kell gyártani a Harley XR338-hoz, nem kizárt, hogy nem várnak vele 2021-ig, hanem a már jövőre piacra dobják Kínában a típust.