A villanyos retró ki lett maxolva

2019.07.16. 13:51

Már lassan mindenből van villanyhajtású retró - ld. E-Schwalbe - viszont egyik sem üt akkorát, mint a Čezeta 506/02-t idéző villanyrobogó. A nyugatiak által csak kommunista Vespának hívott Čezeta 506/02-t 1957-ben kezdték gyártani Cseszlovákiában, a mozgatását pedig egy 175 köbcentis kétüteműre bízták. Hét év alatt több, mint 120 ezer darab készült belőle, mostanra pedig már szabad szemmel is jól látható összegeket fizetnek érte a gyűjtők és a rajongók.

A modernkori átirat távolról jól hozza a szellemi előd sziluettjét, közelebbről megnézve viszont látszik, hogy a legtöbb villanyrobogóhoz hasonlóan ez is egy akkupakkra húzott köntös. A villanymotorja 15 lóerős, amelyet egy 6 kWh-s Panasonic akkucsomag szolgál ki, az idomok pedig műanyagból készültek. A menetkész tömege 187 kiló, amit hogy könnyű legyen mozgatni, kapott egy hátrameneti funkciót.

A vezető három üzemmód közül választhat, a legvadabban a módban állítólag 120 km/h a végsebessége, míg nulláról ötvenre 2,7 másodperc alatt gyorsul. A hatótávolsága körülbelül 120 kilométer - ezeket viszont az eddigi tesztek alapján nem tudja megbízhatóan hozni, az angol újságírók mérése szerint 106 km/h fölé nem gyorsult, 5 másodperc alatt érte csak el az ötvenet, és 64 kilométernél messzebbre nem jutottak egy töltéssel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.