128 lóerős és 140 kilós lett a KTM alapú sportmotor

2019.07.26. 12:53

Amikor legutoljára írtunk a KTM 790 Duke blokkjávalt szerelt Krämer GP2R pályamotorról, akkor még csak tanulmány volt, a német versenymotorépítő cég viszont a napokban bejelentette, hogy nemsokára beindítják a kisszériás gyártást, és 2020-tól kapható lesz a kéthengeres modell.

A KTM-től lényegében csak a blokkot veszik, a térhálós váz már teljesen saját konstrukció, állítható geometriával. A futómű a WP-től érkezik hozzá, a blokkot pedig átdolgozzák, és egészen 890 köbcentiig fúrják fel - de létezni fog belőle kisebb, 850-es verzió is, ami az amerikai klubversenyek szabályainak felel meg. Köbcentitől függetlenül minden modelljük programozható motorvezérlőt kap.

A kéthengeres motort egészen 128 lóerőig húzzák, a nyomatéka pedig 100 Nm lesz, de ami még döbbenetesebb, a GP2R mindössze 140 kilót fog nyomni. Külön kérésre egy úgynevezett Track Service Package-et is árulnak a motorhoz, amely tulajdonképpen a svájci Speedbox cég szolgáltatása, amiben benne van a motor tárolása, szervizelése és szállítása, illetve megegyezés szerint a technikai support a versenyek és az edzések idejére.

A Krämer előző modellje a KTM 690 Duke blokkja köré épített HKR EVO2 volt, amellyel kétszer megnyerték az Európai Supermono Bajnokságot. 

Érdekesség: aki 2019. október 1-ig megrendeli a saját Krämer GP2R-jét, az felár nélkül választhatja ki a váz és az idomok színét.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.