Pletykának továbbra is pletyka, bizonyíték még nincs, de mivel folyamatosan csöpögnek az új információk, egyre nagyobb a bizonyosság, hogy egy-két éven belül bemutatják a Suzuki Katana R-et. Eddig úgy tűnt, hogy a blokk érintetlen marad, a maga 148 lóerejével, csak a féket és a futóművet fejlesztik, ám most további infók érkeztek, melyekről csak remélni tudom, hogy igaz lesz.
Állítólag a Katana R-rel a cél, hogy közelebb kerüljön az Aprilia, a KTM és Ducati csúcs-nakedjeihez, és ennek megfelelően tovább húzzák az egykori K5-ös GSX-R1000-ből származó blokkot. A 999 köbcentit 1135-re növelik, amivel akár 160-170 lóerőt is kicsalhatnak a négyhengeresből. Érdekes, hogy nem az aktuális GSX-R1000 változó szelepvezérlésű blokkját építik be, mely alapból kétszáz lóerős - ha áthangolással ki is dobják a komplett felső tartományt, úgy is bőven marad 170 ló.
Ahhoz viszont, hogy a Katana 1135 R fel tudja venni a versenyt az európai hyper nakedekkel, vagy akár csak az MT-10SP-vel, ahhoz nem elég a plusz teljesítmény, ebben a műfajban ma már a kifinomult elektronikai segédletek is kötelezőek, mint például a kanyar-ABS, az IMU vezérelte kipörgésgátló, és a gyorsváltó, a rajtautomatika és hasonló ínyencségek sem nélkülözhetőek. Ezek egyébként a Suzuki rendelkezésére állnak, a GSX-R1000R-ben benne van már minden.
Ezen felül a fékeket, a futóművet és a kerekeket cserélik könnyebb és minőségibb alkatrészekre, és állítólag a külsőn is módosítanak annyit, hogy agresszívebb legyen.
Az új Suzuki Katanáról szóló tesztünk itt olvasható.