Leleplezték az új Triumph Rocket III-at

2019.07.31. 12:44

Pár hónappal a teaserek és a limitált kiadású Rocket TFC után a Triumph leleplezte a szériaérett, teljesen új Rocket III-at. Az új generációból kapásból két változat készül, egy R (mint Roadster) és egy GT (mint túra).

A kettő műszakilag azonos, a mindkettőbe a 2500 köbcentis, soros háromhengerest építik, amely jelenleg a legnagyobb, nagy szériában gyártott motorkerékpár blokk - alapjaiban megegyezik a régi 2,3 literessel, de nagyon alaposan átdolgozták. A csúcsnyomatéka 220 Nm, a legnagyobb teljesítménye pedig 164 lóerő (ez utóbbi 11%-kal jobb a réginél), amelyet 7000-es fordulaton ad le. Emellett sikerült csak a blokk tömegéből 18 kilót lefaragni.

A végeredmény kicsit gyengébb, mint a TFC - a különbség a kipufogórendszerből adódik, a TFC-re spéci Arrow rendszer került - viszont a lakossági darabok olcsóbbak is lesznek. Az állat teljesítményt komoly elektronika felügyeli, a kipörgésgátlót és a kanyar-ABS-t a Continental által fejlesztett IMU látja el adatokkal, a vezető pedig négy üzemmód közül válogathat (road, rain, sport és egy szabadon konfigurálható), amelyekben más-más a kipörgésgátló érzékenysége és a gázreakció.

Teljesen új a váz - a mostani alumíniumból készült és a blokk teherviselő elemként van benne - ezzel további 22 kilót spóroltak, vagyis a blokkal együtt összesen 40 kilót faragtak le a régi Rocket súlyából.

A futómű szintén teljesen új, elöl 47 mm-es, állítható Showa villák dolgoznak, hátul pedig egy minden paraméterében állítható rugóstag veszi fel az úthibákkal a harcot. A lassításról Brembo Stylema fékek gondoskodnak, az úttal a kapcsolatot pedig Avon Cobra gumik biztosítják - hátul 240 mm szélességben.

A Rocket 3 R egy klasszikus power cruiser, amely direkt a Ducati Diavel ellenfele lesz, egyszemélyes nyereggel és sportos üléspozícióval, míg a GT-n a lábtartók elöl vannak, és a kormány is jobban hátranyúlik. Emellett a GT kétszemélyes nyerge 2,3 centivel alacsonyabb, az utas kap egy kis sissy bart (háttámlát), és szériában jár hozzá a fűthető markolat és az apró szélvédő.

Pontos hazai árat az importőr szeptember-október környékén fog tudni mondani, az első darabok szállítása pedig december-január magasságában várható.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.