Újabb pletykában bukkant fel a Honda RVF1000

2019.08.08. 12:57

A Superbike világbajnokságon most éppen nyári szünet van, ami remek táptalaj a pletykáknak, amelyek közül a legfelkapottabb arról szól, hogy Alvaro Bautista 2020-ra a Ducatitól a Hondához igazolna. Erre elsőre simán rávágod, hogy miért tenne ilyet szerencsétlen, miért ülne át egy ütőképes motorról egy olyanra, amely jelenleg legfeljebb a 17. helyre jó, miközben Bautista most éppen második a bajnokságban?

bautista-phillip-island

A hondás átigazolásról szóló pletyka úgy válik érdekessé, ha mellétesszünk egy másik pletykát, miszerint 2020-ra a Honda egy teljesen új superbike-kal áll elő. Azzal kapcsolatban csak találgatások vannak, hogy milyen lesz ez az új 1000-es sportmotor - benne van a pakliban, hogy megint csak továbbreszelgetik az aktuális CBR1000RR-t, az is lehet, hogy egy új fejlesztésű soros négyhengeressel állnak elő, és sem elképzelhetetlen, hogy az ezer éve ígérgetett RVF1000 lesz a nagy újdonság, amibe a Ducatihoz hasonlóan a MotoGP-ből vesznek át műszaki megoldásokat - egy ilyen vezetésére pedig ki lenne alkalmasabb, mint a bőséges GP tapasztalatokkal rendelkező Bautista?

Ezzel együtt nem valószínű, hogy Bautista váltana, hiszen az első Superbike szezonja parádésan indult, és a Ducati világbajnoki címet ígért neki - hülye lenne felbontani ezt a szerződést egy bizonytalan másikért. Ha a Honda ex-GP versenyzőt akar igazolni, sokkal egyszerűbb dolguk lenne Scott Redding megkörnyékezésével. Redding, miután a GP-ben nem hosszabbították meg a szerződését, jelenleg a britek nemzeti bajnokságában megy egy Panigale V4 R-rel, és nem lenne kifogása az ellen, hogy újra VB-n menjen.

Ezen felül egyre inkább úgy tűnik, hogy jövőre Eugene Laverty otthagyja a GoEleven Ducatit, és Tom Sykes csapattársa lesz a BMW gyári csapatában - jelenleg a 16. a bajnokságban, ahonnan érdemes váltani, pláne egy Laverty szintű pilótának, aki az ezresek között eddig folyamatosan top10-es versenyző volt (2013-ban második lett) - ráadásul van Hondás múltja, 2009-ben és 2010-ben a Supersport kategóriában a második helyen végzett egy CBR600RR-rel. A BMW-s váltás mellett szól, hogy az új S 1000 RR egyre nagyobb tiszteletnek örvend a Superbike paddock-ban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.