Jövőre frissül a KTM 1290 Super Duke R

2019.08.13. 12:20

Eddig is lehetett tudni, hogy a KTM lépéskényszerbe került a KTM 1290 Super Duke R-rel - a frissített Aprilia Tuono V4 és a Ducati Streetfighter V4 egyaránt fenyegetést jelentenek az osztrákok pucér csapásmérőjére. Mivel a Super Duke R-hez 2013 óta igazán mélyen nem nyúltak, csak frissítésekkel igazították hozzá az aktuális konkurensekhez, a 2020-as modellváltásnál tényleg fajsúlyos újításokra lehet számítani.

A váz például teljesen új lesz - maradnak a króm molibdén csövekből hegesztett váznál, de sokkal egyszerűbb lesz, kevesebb elemből áll majd, és vékonyabb falú, nagyobb átmérőjű csövekből készül, így úgy tudnak tömeget csökkenteni, hogy a szerkezeti merevség nem változik.

A térhálós segédvázat is elhagyják, és egy alumínium egység kerül a helyére, illetve a felniket is lecserélik - vélhetően könnyebbekre. A féknyereg leváltása is várható, az eddigi Brembo M50 nyergek helyére az olasz fékspecialista új csúcsmodellje érkezik, a Stylema.

Az új váz mellett komoly változásokon megy át a blokk is, új lesz a vízpumpa és a kipufogó csöveinek elvezetése is változik. A végdob lényegesen kisebb lesz, mint az aktuális modellen, és alumíniumból készül, ami megint a súlycsökkentést szolgálja.

Nagyon valószínű, hogy a hengerfej kialakításán és a vezérműtengelyek profilján is változtatnak, ezzel javítva a blokk hatékonyságán. A szabad szemmel is jól látható fejlesztések közé tartozik majd egy új TFT képernyő és új kapcsolók, valamint egy új ledes fényszóró.

Az aktuális Super Duke R 172 lóerejéhez minden bizonnyal hozzá fognak még trükközni párat, így körülbelül 175 lóerőre lehet számítani a súlycsökkentés mellé.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.