Elkezdték leszállítani a legdurvább Aprilia RSV4-eket

2019.09.09. 12:49

Hogy repül az idő, elhinni is nehéz, hogy az Aprilia RSV4 már 10 éves - és ezt a tíz évet és az ez alatt begyűjtött három világbajnoki címet egy különleges kiadással ünnepelték meg - ez volt az RSV4 X, a 225 lóerős, mindössze 165 kilós, GP és a Superbike versenygépeket idéző N-1-2-3-4-5-6 váltókiosztású pályamotor, melyből mindössze 10 darab készül, egyenként 12,5 millió forintért - és most el is kezdték leszállítani őket a tíz áldott szerencsésnek.

Ahhoz, hogy az RSV4 X 165 kilós legyen, számos alkatrészen finomítani kellett, például amit lehetett, szénszálasra cseréltek, könnyebb üzemanyagtartályt terveztek hozzá és a teljes Akrapovic kipufogórendszer titánból készült.

A 225 lóerős teljesítményt sem a szél hordta össze, új vezérműtengelyeket, szeleprugókat, dugattyúkat és csapszegeket kapott. A súlyos fékmániások már nyilván kiszúrták, hogy ez az első olyan gyári motor, amely a Brembo GP4-MS féknyergeket kapott, amelyek T-Drive féktárcsákba marnak.

Az első RSV4 X-et Max Biaggi vehette át, aki egyből meg is sétáltatta Mugellóban, és úgy nyilatkozott róla, hogy pontosan olyan lett, mint egy fullos versenygép, ő pedig úgy érezte magát, mintha vissza sem vonult volna. Másodikat Andrea Iannone kapja majd.