Az utolsó csavarig új lesz a BMW S 1000 XR

2019.09.10. 12:04

A BMW az ezres, soros négyhengeres blokkja köré három motort épített: az S 1000 RR superbike-ot, az S 1000 R nakedet és az S 1000 XR crossovert, és ebben a sorrendben is mutatta be őket. Mivel 2019-re az RR teljesen új lett, mármint konkrétan egyetlen alkatrésze sem egyezik az előddel - még a blokk felfogatási pontjai sem -, várhatóan az új XR és R is teljesen újak lesznek.

Az új S 1000 XR-ről már hallottunk pletykákat, viszont a frissített R-ről még semmi hír. Úgy tűnik, hogy 2020-ra a BMW a crossover kategóriát erősíti meg - egyrészt az új XR-rel, illetve már egy ideje hallani, hogy az F-széria alapjaira is terveznek egy hasonló stílusú modellt, hosszabb rugóutakkal, de sportos hangolással és 17-es kerekekkel - a 9Cento tanulmány sem csak hobbiból készült, és az sem elírás volt, amikor tavasszal kiszivárgott az F 850 RS.

Az S 1000 XR az RR-hez hasonlóan teljesen új lesz, tehát a váz és a blokk sem fog egyezni az aktuális szériával - mindkettő az RR-ből fog érkezni, ahogyan az elektronikák is, egyet kivéve, ami a BMW-nél várhatóan az XR-ben fog debütálni, a Bosch radaros tempomatja.

A radaros, távolságtartótartó tempomat lesz az idei sláger, a KTM és a Ducati is beépítette már a prototípusaiba.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.