A pletkya, hogy a Honda egy teljesen új sportmotorral áll elő, érdekes módon sportkörökből került elő: amikor kiderült, hogy 2020-ban a HRC gyári csapattal és ütőképes pilótákkal száll be a Superbike VB-be, egyből felröppent, hogy valami olyannal készülnek, amivel top pilótákat is átcsábíthatnak - miközben jelenleg a Honda elég harmatosan szerpel a Superbike-ban.
Először felmerült, hogy a régóta áhított, V4-es RFV1000 bemutatója közeleg, de azóta egyre valószínűbb, hogy egy teljesen új, soros négyhengeres modell érkezik - és a lényeg, hogy teljesen új, nem a több mint tív éves alapokon nyugvó aktuálisat reszelgetik tovább.
Keveset tudni, hogy mi lesz új a CBR-ben, kevés a kapaszkodó - az egyik sejthető újítás az aktív aerodinamika, amelyet nem tilt a Superbike szabálykönyve: csak annyit írnak elő, hogy az aerodinamikának egyeznie kell a széria motoréval. Ugyanakkor nem valószínű, hogy az alapmodell is megkapja az aero csomagot, a jelenlegi gyakorlatot tekintve inkább arra számítok, hogy az aktív szárnyak a homologizációs SP modell sajátja lesz.
A német Speedweek szerint az új kilós CBR bemutatója közelebb van, mint gondolnánk, az értesüléseik szerint nem fogják elhúzni a novemberi EICMA-ig, hanem már október 23-án, a Tokio Motor Show-n kiállítják.
A Honda korábbi utalása szerint az új Fireblade lesz a legerősebb soros négyhengeres széria sportgép a piacon, vagyis 202 lóerőnél erősebbnek kell lennie, hogy meghaladja a BMW S 1000 RR-t.
A Honda célja, hogy miután a MotoGP-t folyamatosan kimaxolják, a Superbike VB-n is értékelhető legyen a jelenlétük - ezért 2020-ban új motorral, új csapattal és új pilótákkal állnak rajthoz. Valószínűleg ezeket és az új motor paramétereit felvázolva sikerült rávenniük Alvaro Bautistát és Takumi Takahashit, hogy náluk húzzák a gázt jövőre.