Moto2 kisiparban: karbon teleszkópszár és hátsó lánckerék

2019.09.13. 15:57

Miután a Triumph bemutatta a saját 765-ös blokkal szerelt Daytonáját, talán kisebbet üt ez a Street Triple átépítés - a recept ugyanaz, csak ez nem egy gyári versenymotor, hanem a britek versenymotor-építő legendájának, az ABM tulajdonosának, Tony Scottnak a saját projektje. És ez tényleg versenycélra épült, hogy a Brit Superbike Bajnokság GP2-es kategóriájában büntessen.

Sok szempontból közelebb is áll a Moto2-es versenymotorokhoz, mint a Triumph Daytona 765 Moto2, még annak ellenére is, hogy a blokkhoz nem nyúltak. Viszont lecserélték a vázat, a futóművet, valamint Moto2 stílusú pályaidomokat kapott. A villaszárak karbonból készültek, illetve a hátsó lánckerék is kompozit.

"A 675-ös blokkok mára elfáradtak némileg, szóval itt volt az ideje, hogy valami új érkezzen. Ez a gép még a fejlesztés elején van, tehát teljesen stock blokkot tettünk bele, de ha egyszer teljesen készen lesz, akkor valóban egy olyan kőkemény pályagép lesz, amire mindenki vágyik" - mondta Scott a motorról.

"Jelenleg egy fiatal versenyzőnek vagy egy feltörekvő magáncsapatnak több mint 150 000 fontot (kb. 52 millió forint) kell elköltenie, ha egy Kalex-szel szeretne versenyezni, a mi motorunk ugyanazt az élményt nagyjából a harmadából tudja" - vázolta az alkotó, hogy miként viszonyul a projektje a legütősebb Moto2-es versenygépekhez.

A komplett idomszett, amely minden 2006 utáni Street Triple-lel kompatibilis, kb. 300 ezer forint, de ha valaki többet költene, megkaphatja szénszálból is 850 ezerért.

Az ABM csapata a brit bajnokságban idén szuperül szerepelt, Mason Law két győzelmet és nyolc dobogót szerzett - és reményeik szerint ezzel az új motorral még nagyobbat fognak menni. Egyelőre viszont a motor ebben a formában nem felel meg a versenykiírásnak - a szervezők hajlandóak úgy módosítani a szabályokat, hogy beleférjen, még ha ehhez módosított ECU-ra és az airboxba épített szűkítőre is lesz szükség. Az ABM 765-ös versenymotorja ettől függetlenül ott lesz a versenyeken, csak értékelésen kívül fog menni.

Tony Scott amúgy teljesen mellékesen megemlítette, hogy vannak arra is ötleteik, hogy a légbeömlőhöz ledeket tegyenek, hogy akár egy utcán is használható változat is készülhessen belőle.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.