A Honda leleplezte az új Africa Twint

2019.09.23. 12:26

A Honda nem várta meg az EICMA-t, és már most leleplezte az új Africa Twint és az Africa Twin Adventure Sports-ot. A 2020-as változat több, mint egy szimpla facelift, hiszen a blokk és a váz is érdemben változott. A soros kéthengeres 1084 köbcentisre nőtt - a név is változott, már CRF1100L-nek hívják - és 102 lóerőt tud a korábbi 95 helyett, a nyomatéka pedig 95-ről 105 Nm-re nőtt.

A furat nem változott, maradt 92 mm, a löket viszont 75,1 mm-ről 81,5 mm-re nőtt. Emellett a blokk mozgó alkatrészeinek a tömegén is sikerült könnyíteni - csak a blokk 2,5 kilóval könnyebb lett, mint a régi modellnél (DCT váltó esetén 2,2 kilóval).

A blokk hatékony működését a kipufogóba épített csappantyú segíti, amely magas fordulatszámon nyit, ez a megoldás a CBR1000RR-ből érkezett. Ezáltal csökkent a fogyasztás és nőtt a teljesímény.

Rengeteg apróság és finomítás mellett (kenési rendszer, hűtőkör, lambdaszonda, forgattyúsház osztása, stb...) a kuplungot is átdolgozták - a kuplungkosár alumíniumból készül, és kisebb lett az átmérője, valamint lágyabb rugókat építettek be, így kisebb erő kell a tengelykapocsló működtetéséhez, valamint simábbak lesznek a váltások - ráadásul ott van az extralistán a gyorsváltó is.

Továbbfejlesztették a DCT duplakuplungos váltót is, amely immár érzékeli, hogy a motor egyenesen halad, vagy kanyarodik, és ehhez igazítja a váltás időzítését. Ehhez az Africa Twin IMU vezérelte elektronikus rendszert használ, amely a vezetést segítő elektronikákat is megfelelő mennyiségű információval látja el. Így az Africa Twin már rendelkezik egykerekezés-gátlóval, stoppie-gátlóval (rear lift kontroll), kanyar ABS-szel és hat üzemmóddal, a hozzájuk tartozó motorfék-, teljesítmény- és kipörgésgátló-karakterisztikával: van túra, városi, murva, offroad és két szabadon konfigurálható menüpont.

Átalakították a vázat is, amivel további 1,8 kilót faragtak le a tömegből (mindennel együtt 5 kiló a megtakarítás, az össztömeg 226 kg). Emellett javultak a motor visszajelzései, és keskenyebb is lett - ezáltal terepen jobban irányítható, és alacsonyabb pilótáknak is könnyebben leér a lába.

Új a lengővilla is, könnyebb és merevebb, mint az előzőé. Az első rugóút 230 mm, a futóművön pedig állítható a húzó- és nyomófokozati csillapítás, valamint a rugóelőfeszítés is. Hátul 220 mm a rugóút, és a külső gáztartályos rugóstag is minden irányban állítható.

A műszerfal is új, a egy 6,5 collos érintőképernyőt kap az Africa Twin - ezen keresztül pedig nem csak az elektronikákat lehet állítgatni, hanem bluetooth-on keresztül csatlakoztatható hozzá a mobiltelefon, illetve Apple CarPlay integrációval is ellátták.

Az Africa Twin Adventure Sports továbbra is a csúcsmodellt jelenti, mely 24,8 literes tankjával több, mint 500 kilométeres hatótávval bír, illetve a szélesebb fejidomnak köszönhetően jobb a szélvédelme. Emellett alapáron jár hozzá a 12V kivezetés, a markolatfűtés, a háromállású kanyarfényszóró, illetve feláras extraként rendelhető hozzá a Showa EERA elektronikusan állítható futóműve.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.