Pár éven belül jönnek a 490-es, kéthengeres KTM-ek

2019.10.01. 13:08

Egyre tisztábban látszik, hogy Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója nem a levegőbe beszélt, amikor tavaly decemberben egy interjúban arról sztorizott, hogy a következő nagy dobásuk egy 500-as modellcsalád lesz, amellyel a középkategóriában alkotnának nagyot. Most ugyanis már indiai forrásból is értesültünk arról, hogy a KTM ottani partnerénél, a Bajaj-nál már készítik elő a kéthengeres, 490-es sorozat gyártását.

A KTM 790 Duke soros kéthengeres blokkja
A KTM 790 Duke soros kéthengeres blokkja

Egyelőre öt változatról van szó: Duke, RC, Adventure, Supermoto, Enduro - és ezek jó eséllyel a mostani 390-es sorozatot fogják váltani.

Ha hihetünk a híreknek, a 490 Duke, az RC és Adventure az aktuális 390-es széria térhálós acélcső vázát fogják használni, míg az Enduro és a Supermoto a 690-es széria módosított vázával és egyszerűsített futóművével érkezik majd.

A motor állítólag nyolc szelepes, DOHC egység lesz, folyadékhűtéssel, és a különböző változatok között legfeljebb a váltókiosztásban és a végáttételben lesz különbség. A teljesítmény várhatóan nőni fog a 390-esek 44 lóerejéhez képest, egyelőre 55-60 lóerőről szólnak a hírek, vagyis ahhoz, hogy A2 kompatibilisek legyenek, szükség lesz 35 kW-os fojtásra.

Mivel 2020-ra a 390 Adventure várható, mint újdonság, így idén legfeljebb tanulmányként láthatjuk a 490-es KTM-eket, és legkorábban 2021-ben jelenhetnek meg.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.