A Panigale V4-ből is készül Superleggera

2019.10.04. 09:43

A Ducati a 1199 és a 1299 Panigaléból is készített ultrakönnyű és ultradrága Superleggera kiadást, és a most úgy hírlik, hogy a Panigale V4-ből is elkészítik azt a modellt, amely újradefiniálja az ideális súly-lóerő arányról alkotott képünket.

ducati-1299-superleggera-name

A Superleggera ebben az esetben is azt jelenti, hogy ami elképzelhető szénszálból vagy ultrakönnyű ötvözetből, az abból is fog készülni. A segédvázat például teljesen újratervezik, az összes időm szénszálas - és nem meglepő módon a V4 R idomait használják, a szárnyakkal és a légbeömlőkkel.

A kerekek tízküllős BST Rapid Tek karbon kerekek, viszont a váz a 1299 Superleggerától eltérően nem szénszálból készül, hanem a V4R aluvázát veszik alapul - viszont nem kizárt, hogy ez egy könnyebb verzió, amit az ára miatt végül nem használtak a V4R-nél. A lengőkar viszont valószínűleg szénszálból készül.

A V4 Superleggera kipufogója is új lesz, azt titán rendszert dolgozzák át, amely a Ducati Panigale V4 25° Anniversario 916-ra is került. Vélhetően rövidebb lesz, ezzel is súlyt takarítanak meg.

Várhatóan a kuplung is más lesz, szintén a súlycsökkentés érdekében jó eséllyel megkínálják egy szárazkuplunggal - egy ilyen modellnél nem számítanak az esetleges hátrányok, amik a száraz konstrukcióval járnak.

A futómű egyezni fog a Panigale V4 R-ével, vagyis kézzel állítható Öhlins NPX 25-30 villa kerül előre és TTX36 gátló hátra - ezzel további 600 grammot takarítanak meg a V4 S elektronikus, félaktív futóművéhez képest. A hangolás viszont egészen biztosan más lesz, hiszen a Superleggera várhatóan vagy 10 kilóval könnyebb lesz a V4 R-nél, így más rugóerő és csillapítás szükséges hozzá.

Sem a bemutatóról, sem a forgalmazás kezdetéről nincs még hír, de ha még idén bemutatják, akkor ugyanazon az október 23-i rendezvényen fogják, amikor az összes többi 2020-as modellről is lerántják a leplet.