Sport-nakedet pályára és szerpentinre

2019.10.04. 11:27

Tisztelt Nepperűző!

5 éve nyúzok egy ER-6n mocit és már egy ideje foglalkoztat a csere gondolata. A motorozásom egyre inkább eltolódik/eltolódna a pályázás (Kakucs, az új motorral Hring), illetve utcán a Mátra/Bükk irányába, és ehhez keresném a megfelelő céleszközt. A trükk ott lenne, hogy nem feltétlen akarok sportmotorra ülni, próbáltam párat, ültem rajtuk, de jelenleg kényelmetlennek érzem (182cm, 76kg vagyok).Olyan motort keresnék, mint az ER-6, csak pengébb futóművel és fékkel, valamint egy kicsit több erővel, aminek nem ér le mindene egy kanyarban. Árban kb. 2 millió lenne a határ, illetve a megbízhatóságuk miatt inkább japán motor párti vagyok. Az újabb Triumph Street Triple 675R (2012-) viszont nagyon bejött.Milyen izmos (nem ragaszkodom a 150+ lóhoz) naked motort ajánlana, ami megfelelne ezeknek? Vagy kezdjek megbarátkozni egy 600-as sportmotorral?

Köszönöm a segítséget, Bence

Kedves Bence!

Futhatsz egy kört a japán nakedekkel, de akkor érdemes inkább az ezresek között körülnézned - nem azért, mert a Kakucsra, Euroringre vagy a Mátrába annyira kéne az ezresek plusz teljesítménye, hanem mert azoknak jó eséllyel lesz komolyabb futóműve - szóval egy Kawasaki Z1000, CB1000R, FZ1 vagy hasonló jó lehet, de a leveledből kiderül, hogy nélkülem is tudod, hogy mi lesz az Igaz Út: a Triumph Street Triple 675 R.

IMG 9827

Amire te használnád, arra nincs jobb opció. Könnyű, elképesztően kezes, baromi jól épül fel a teljesítménye, a váz, a futómű és a fék sportmotorból jön egy az egyben, nincs sehol lebutítás, viszont a japán hatkilós speedgépeknél sokkal szebben működik részterhelésen, nem kell annyira figyelni, hogy hol jár a fordulat. És sokkal kényelmesebb azoknál, legalábbis míg nem autópályán akarsz büntetni.

A 675 R zsenialitásáról áradozott már kollégánk, Bistei Péter, aki ugyan Honda-bérenc hírében áll, de már régóta a Street Triple sorozat prédikátora, és lelkesen térdeli velük rommá az M5 menti pályákat. Aztán Csikós Zsolt, a veterános pápa is transzba esett, amikor kipróbált egy 675 RX-et, pedig őt dinamittal sem lehet lerobbantani korosodó Ducatijáról.

Őt, még Paulovits Imre is írt már nálunk ódát róla (a Street Triple-ről, nem Csikósról) - Imi pedig az egyetlen olyan magyar motoros újságíró, akit nemzetközi szinten is jegyeznek, szóval ha valakinek, neki biztosan hinni lehet.

Szóval: VEGYÉL!

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.