200 kompresszoros ló: Kawasaki Z H2

2019.10.24. 10:30

Nyugodtan nevezzük ki a mai napot a feleslegesen erős naked bike-ok ünnepének, hiszen a Ducati Streetfighter V4 mellett a Kawasaki is leleplezte a saját pályaművét, a Z H2-t, amely ugyan csak (CSAK!!!) 200 lóerős, de a kompresszornak hála azért kivágja a 137 Nm nyomatékot a 998 köbcentiből.

Műszakilag nem rugaszkodtak el messzire a H2-től és a H2 SX-től, a blokk, a feltöltés, a váz és az elektronika legfeljebb apróbb módosításokat, finomításokat kapott, de lényegüket tekintve változatlanok.

A műszerfal földi halandóknak is ismerős lehet, ugyanezt láttuk a Versys 1000 SE-n is, és úgyanazt az IMU-vezérelte vezetést segítő rendszert kapta, mint az összes többi csúcs-Kawa: van kanyar ABS, kipörgésgáltó, üzemmódkapcsoló, tempomat, csúszókuplung és gyorsváltó, ráadásul mindez alapáron.

A futómű a Showától származik, elöl egy SFF-BP villa veszi fel az utat, a nevéből pedig az SFF azt jelenti, hogy szeparált a villaszárak funkciója, az egyik rugózik, a másik csillapít, a BP pedig a Big Pistonra, azaz a nagy dugattyúra utal. Hátul egy állítható rugóstag kapcsolódik a lengővillához, amely a H2-től és a H2 SX-től eltérően nem egykarú.

A fékek a Brembótól érkeznek, elöl M4.32-es monoblok nyergek és 290 mm-es tárcsák vannak - érezhetően a másik két H2 modell alá specifikálták, hiszen sem a futómű, sem a fékrendszer nem csúcsmodell, de vélhetően azért meg tudják fogni a 239 kilós motort - tehát ha teljesítményben ott is van a csúcs közelében, a költségeket illetően a Kawasaki nem dobta be a gyeplőt a lovak közé. Pár ezer euróval olcsóbb is lesz a Ducati Streetfighternél.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.