A KTM megoldotta a versenyzőproblémáját a MotoGP-ben

2019.10.25. 12:01

Az egész történet ott kezdődött, hogy a gyengén szereplő pilótákat kirakták a csapattól - egyszer ugye ott volt a Zarco-ügy, a francia pilótával már a szezon közepén szakítottak, és most már a Hondánál fejezi be az évet, míg Hafizh Syahrinnal nem hosszabbított szerződést a KTM szatellit csapata, a Tech3. Eddig bizonytalanság volt a pilótákat illetően, de tegnap bejelentették, megvan a 2020-as felállás.

ktm-motegi-gold-and-goose

A gyári csapatba Pol Espargaro mellett Brad Binder fogja húzni a gázt, a dél-afrikai pilóta 2016-ban Moto3-as világbajnok volt, majd 2018-ban 3. helyen zárta a Moto2-őt. Jelenleg az ötödik helyen áll, de jövőre fellép a királykategóriába. A Tech3-nál pedig Iker Lecuona lesz Miguel Oliveira csapattársa - a spanyol Lecuona 2016 óta megy a Moto2-ben, 2018-óta KTM-es. Valószínűleg a beosztásnál az eddigi eredmények mellett az is számított, hogy melyik fiatal tagja régebb óta a KTM-családnak.

A Moto2-ből felléptetni két fiatalt bátor, de logikus húzás volt a KTM részéről - egyrészt így nem hagyják cserben őket, hiszen jövőre az osztrákok kilépnek a Moto2-ből, hogy több erőforrásuk maradjon a nagyobb fejlesztési szabadságot kínáló Moto3 és MotoGP kategóriákra. Arról megoszlanak a vélemények, hogy Binder és Lecuona kellően felkészültek-e a királykategóriás versenyzésre.

Opció volt, hogy Zarcót Miguel Oliveirával pótolják, de a KTM korábban megígérte a Tech3 főnökének, Hervé Poncharalnak, hogy nem szippantják át tőle a portugál tehetséget. A mostani megoldás sem mehetett simán, hiszen Lecuonának már aláírt szerződése volt az Ajo csapattal 2020-ra.

A most kialakult helyzettel egyékbént a KTM bizonyította, hogy kitart a korábbi filozófiája mellett, vagyis inkább a saját nevelést választják, mint a már bejáratott neveket - tehát hiába volt szó korábban Bradley Smith visszahívásáról vagy Alvaro Bautista megkörnyékezéséről, tanultak a Zarcoval kialakult helyzetből, és inkább a lojálisabb és könnyebben irányítható fiatalokat választják. Ennek a hivatalos verziója, hogy a fiatal motorosoknak kevesebb berögződött szokása van, így jobban tudnak igazodni a durva, már-már erőszakos vezetési stílust igénylő KTM RC16-hoz.

A másik magyarázat, hogy most a GP csapatvezetőit eluralta az érzés, hogy az éppen csúcson lévő generáció előbb-utóbb le fog köszönni, és most kell megtalálni a jövő nagy ászait - pillanatnyilag Quartararo a nagy reménység, a többiek pedig próbálnak hasonló tehetséggel és lendülettel megáldott újoncokat felkutatni.

Az újoncok mellett viszont nagy szükség van a tapasztalt rókákra is, már csak a fejlesztés miatt is - a KTM-nél jövőre ilyesmiben a két újoncra csak kis mértékben lehet majd számítani, így az újítások tesztelése Espargaro és Oliveira feladata lesz - a háttérben pedig Pedrosa és Kallio segíti őket, de a végső döntést Espargarónak és Oliveirának kell majd meghoznia.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.