Teljesen új blokk kerül a CBR1000RR-be

2019.10.25. 16:04

A 2020-as Honda CBR1000RR meglepő módon először nem kémfotókon vagy gyári emberek pletykáin keresztül szivárgott ki, hanem a Superbike VB átigazolási hírei közül került elő - először mi is fenntartásokkal írtunk róla, Facebookon több hitetlenkedő komment is érkezett, annyira valószerűtlen volt az egész, de most már kiderült, hogy mégis igaz - egyrészt Alvaro Bautista tényleg aláírt a Hondához, a Honda pedig tényleg ígért neki egy új motort - amelyet most ősszel be is fognak mutatni. Az amerikai Asphalt and Rubber motoros blog hozzá is jutott egy kémvideóhoz illetve néhány fotóhoz, amin már az új RR-t tesztelik.

Mielőtt rátérnénk a részletekre, már az is elég sokat elárul a CBR-projekt komolyságáról, hogy a képek a suzukai pályán készültek, a nyeregben pedig Stefan Bradl, a Honda GP-tesztpilótája látható, vagyis nem mese, hogy a HRC könyékig benne van abban, hogy 2020-ra egy valóban versenyképes motorral állhassanak fel a rajtrácsra.

A fotókon feltűnik, hogy az alumínium hídváz nagyon hasonlít ugyan a kifutó Fireblade-hez, de a bal oldalon például a rögzítési pontok nem stimmelnek, tehát ha nem is feltétlenül teljesen új, de mindenképpen módosítottak rajta. Az idomok formája jól láthatóan más, ha hihetünk a híreknek, erre a fő magyarázat, hogy el kell férnie alatta az aktív aerodinamikának.

2020-Honda-CBR1000RR-spy-photo-asphaltandrubber-04

A lengővilla megint csak új, ahogyan a futómű és a fékrendszer is, az első villa Showa SFF-BP-nek tűnik, DLC-zett szárral, mart csizmával és külső gáztartállyal, a fék terén viszont némileg megzavar, hogy kép alapján az nem Brembo Stylema nyeregnek tűnik, hanem az olasz fékspecialista GP szériájának - emiatt erős a gyanúm, hogy a kémfotókon és a videón vagy egy versenymotort próbálgatnak, vagy lesz a széria változatnak egy nagyon magas színvonalú, homológizációs kiadása - csak azért, mert most éppen 800-900 ezer forintos féknyergekről beszélünk.

Ami az egészben a legígéretesebb, hogy a blokk teljesen különbözik a most kapható generációtól, és éppen ez volt a leggyengébb láncszem a CBR1000RR-ben, már ami a világversenyen való szerepléseket illeti. Elég megnézni a váltókar és a hozzá tartozó pálca pozícióját, már az teljesen más, mint a 2019-es szérián.

2020-Honda-CBR1000RR-spy-photo-asphaltandrubber-03

A blokk deklijei is különböznek, úgyhogy reménykedhetünk benne, hogy a Honda az ígéretéhez hűen előállt a kategória legerősebb soros négyhengeresével - és egy időre ismét elengedhetjük az RVF1000-ről szóló pletykákat.

Ha minden jól megy, néhány héten belül megismerhetjük az összes részletet.