Kawasaki ZX-25R: rendes futómű, négy henger, 250 köbcenti

2019.10.28. 12:52

A Tokyo Motor Show-n mutatta be a Kawasaki a Ninja ZX-25R-t - egy négyhengeres, 250-es sportmotort. Bár voltak róla pletykák, őszintén meglepett, hogy a Kawa meglépte ezt - a 90-es években egészen elfogadott volt japán belpiacra hasonló konstrukciót gyártani, de mostanában ebben a kategóriában már a két henger is luxusnak számít.

Ráadásul ez a képek alapján nem csak sportmotornak néz ki, hanem valóban sportmotor - olyan megoldásokat kapott, amelyek legalább két kategóriával feljebb szoktak csak megjelenni - tehát nem csak a legerősebb 250-esnek nevezhetjük, hanem a legfejlettebbnek is.

A fordított Showa SFF-BP villa (nagy dugattyú, szeparált csillapítás), a radiálisan rögzített féknyergek és a kipörgésgátló mind-mind olyanok, amelyek miatt teljesen komoly sportmotor benyomását kelti, ezen felül van rajta gyorsváltó is, ami szintén szokatlan ebben a méretosztályban.

A gyártás a Kawasaki indonéziai üzemében zajlik majd, és nagyon reméljük, hogy nem az ottani piacra szánják kizárólag. Az ára miatt nem valószínű, hogy elterjedt lesz, hiszen 2,6 millió körül várható - ennyiért elég jó alternatívák vannak, amelyek napi használhatóságban biztosan verik, de ebben a méretosztályban és műfajban nem nagyon lesz jobb.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.