Pletyka: 215 lóerős lesz az új Honda CBR1000RR

2019.11.04. 11:31

Holnap indul az EICMA, úgyhogy már tényleg nem kell sokat várni a konkrétumokra, viszont a hétvégén jött pár új pletyka az új Honda CBR1000RR-ről. Például az, hogy 215 lóerős lesz, amelyet 14 500-as fordulaton ad majd le - hogy ezt kiadja 52 mm-es pillangószelep-átmérőt és titán hajtórudakat használtak. A BMW S 1000 RR és a GSX-R1000 után a Honda is változó szelepvezérlést használ, hogy ne csak felső tartomány legyen, hanem részterhelésen is élénk legyen az új Fireblade.

2020-Honda-CBR1000RR-spy-photo-asphaltandrubber-04

Az viszont nem világos, hogy a VTEC rendszer csak a szívószelepeket variálja, vagy a kipufogószelepeknél is varázsolni fog. Állítólag a menetkész tömeg 199,5 kiló lesz, vagyis éppen 200 alatt marad - viszont pár kilóval így is nehezebb az S 1000 RR-nél (196 kg) és a Panigale V4 S-nél (197 kg). Cserébe a súly-lóerő arányban nem kell majd szégyenkezniük.

Arra számítok, hogy az elektronikai csomag teljesen új lesz, illetve a kémfotók alapján számíthatunk aktív aerodinamikára az idomok alatt. Az új modell ára az aktuális SP és SP2 változatokhoz lesz belőve, vagyis olyan 7,7 millióról fog indulni.

Ezzel a Honda elhagyta a lakossági ezres sportmotor gyártását, emiatt a Motorcycle.com szerint a név is változni fog, mégpedig CBR1000RR-R-re - ha igaz a feltételezés, rekordmennyiségű R lesz a nevében (áldott lesz az a szerencsés, aki a nemzetközi bemutatón meghallgathatja ezt a rengeteg R-t egy japán mérnök szájából :D:D:D).

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.