BREAKING: itt az Aprilia RS 660

2019.11.05. 16:28

Ha nem érted, miért vártuk annyira az Aprilia RS 660-at, akkor megpróbálom összefoglalni: végre egy olyan igényesen kidolgozott, puruttya részletektől mentes, könnyű sportmotor, amelynek éppen annyi ereje van, hogy ne számítson lassúnak, de nem fenyegetően erős, aminek nem lehet egy jót odaverni anélkül, hogy két másodperc múlva ne 200-zal menjél. Tehát egy olyan motor, ami sportosan vezethető, de kezességével nyűgöz le - plusz állatul néz ki. És most itt van.

A 100 lóerő és a 168 kiló száraz tömeg, nagyon ígéretesen hangzik - bár amiatt, hogy a gyártók hol a száraz, hol a menetkész, hol a teletankolt tömeget adják meg, nehéz biztosan kijelenteni ilyesmit, de az RS 660 jó eséllyel a legjobb súly-lóerő arányú motor a kategóriában.

Mivel az RS 660 egy RSV1000 származék, így gond nélkül megkaphatta az APRC elektronikai csomagot, IMU-val, kipörgésgátlóval, nyomatékszabályozóval, egykerékkontrollal, le-fel gyorsváltóval, kanyar ABS-szel és tempomattal.

A blokk 660 köbcentis soros kéthengeres, 270 fokos csapszeg elékeléssel - lényegében az RSV4 első hengersora felfúrva. Az RS külsején a tavalyi tanulmányhoz képest keveset módosítottak rajta, például megmaradta kettős burkolat, melynek aerodinamikai szerepe van, nagy sebességnél stabilizálja a motort.

Emellett jót tesz a vezető komfortjának is, ugyanis a blokkból származó hőséget elhúzza a motorosról. A blokkot teherviselő elemként építették be, ezzel egyfelől súlyt spórolnak, másrészt jót tesz a merevségnek. Avatott szemek kiszúrhatják, hogy a lengővilla forgáspontja a blokkhoz van bekötve, ez megint olyan megoldás, ami jót tesz a vezethetőségnek.

Az első futóművet a Kayaba szállítja (a rugóstagról nincs hír), a fékrendszer pedig a Brembótól érkezik, a négydugattyús nyergek 320-as tárcsába harapnak.

A fényszórók ledesek, a nappali menetfények képesek bevilágítani a kanyarba, a műszerfal pedig egy 5 collos TFT kijelző, amely képes összecsatlakozni az okostelefonokkal.

Már csak az ár hiányzik, hogy el tudjuk dönteni, mennyire lesz a 2020-as év vétele.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.