Elkészült a Triumph Bobber gyűjtői csúcsváltozata

2019.11.05. 12:34

Az angolok a Triumph Bobberből is elkészítették a TFC változatot - a Triumph Factory Custom a Triumph gyári custom részlege, ahonnan méregdrága, csúcsminőségű, limitált modellváltozatok kerülnek ki, eddig a Rocket III-at és a Thruxtont vették kezelés alá, most pedig a Bobbert is megfésülték, hogy az alapból is különleges motor igazán extra legyen.

A blokkot finoman megtuningolták, az 1200-as soros kéthengeres a TFC-ben 500-zal tovább forog - ezt könnyebb főtengellyel, kuplunggal, kiegyensúlyozó tengellyel és generátorral érték el. Végső soron további 10 lóerőt találtak így, összesen 85,5-öt, és plusz 4 Nm is előkerült, így összesen 109 Nm áll a vezető rendelkezésére. A motor tömegén összesen 5 kilót spóroltak, a már említett blokkalkatrészen kívül fogtak pár dekát az új csutkakormányokkal, a vékonyabb oldaldeklikkel, a magnézium szelepfedéllel és a komplett Arrow kipufogórendszerrel.

Az eredeti Showa villákat és KYB rugóstagot Öhlinsekre cserélték, és a fékrendszert is lecserélték, a nem túl izgalmas gyári nyergek helyére négydugattyús Brembo M50 nyergek érkeztek.

A Bobber TFC-ből mindössze 750 darab készül, mindegyik fekete lesz, és a lehető legtöbb elemét szénszálból készítik. A tankra arany pinstripe-ok kerülnek, az ülés barna bőrből készül, a térdnél lévő térdpadok pedig angol zászlós mintát kapnak.

Az elektronikát is frissítették, a korábbi Road és Rain mellé megérkezett a Sport mód - minden üzemmódhoz különböző kipörgésgátló-szetting, gyújtástérkép és ABS-beállítás tartozik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.