A legjobb dolog történt a KTM 790 Duke-kal: 890 Duke R lett belőle

2019.11.06. 12:00

Kb. nyolc hónappal ezelőtt röppent fel a hír, és most be is következett, a KTM a 790 Duke-ból 890 Duke R-t csinált, amely egyfelől teljesíti az Euro 5-öt, másrészt pont azokon a területeken lett jobb, amiket a 790-esnél kritizáltunk. Ilyennek kell lennie egy R-változatnak a KTM-nél!

2020-2021-KTM-890-Duke-R-06

A 790 Duke 88 x 65,7-es furat-lökettel bírt, a 890-esnél mind a kettő nőtt, 90,7 mm lett a furat és 68,8 mm a löket - az eredmény pedig 119 lóerő és 99 Nm - ez bizony 15 lóerős növekedés. Tehát a kraft így már megvan ahhoz, hogy olyan motorokkal szemben is megállja a helyét, mint a Street Triple R vagy az MT-09 SP. És ehhez jönnek olyan perifériák, amelyek szintén álomszerűek.

A futómű a WP Apex szériája, vagyis csúcsminőségű állítható rugóstag és villa került bele, a fékek pedig szintén a csúcsot jelentik, Brembo Stylema nyergeket kapott.

Az elektronika már a 790-esben is fullos volt, a 890 R ezen a téren nagyot nem változott, a hattengelyű IMU, a kanyar ABS (szupermotó móddal!), kipörgésgátló, motorfék-kontroll és gyorsváltó (le-fel) áll rendelkezésre. És a legfontosabb: a motor száraz súlya mindössze 166 kiló.

Az árról még nincs szó - olcsó biztosan nem lesz, hiszen nagyon erős induló a kategóriában. De ez mindehogy szuperül hangzik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.